خبرگزاری کار ایران

بادامچیان در پاسخ به ایلنا:

صحبت‌های غفوری‌فرد را تایید نمی‌کنم

عضو حزب موتلفه گفت: بنده می‌گویم آقای غفوری‌فرد خبر داده است و من هم می‌توانم به شما این خبر را بدهم که اینچنین نبوده است شما می‌توانید خودتان هر کدام را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بادامچیان در پاسخ به خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه مساله مصلحت و صلاحیت که وی در ذیل صحبت‌هایش در خصوص نحوه آرایش لیست ائتلاف اصولگرایان اشاره کرده و گفته بود این نحوه چیدمان لزوما بر اساسا صلاحیت اشخاص نبوده است و گاهی مصلحت به انتخاب بخشی از اعضای لیست حکم می‌کرده این طور پاسخ داد: کشور را قانون اداره می‌کند در کنار قانون مصلحت و ضرورت نیز اجتناب‌ناپذیر است ضرورت این است که خوردن گوشت مردار حرام است اما اگر شخصی جانش را بر اثر نخوردن از دست بدهد بر او حرام نیست چرا که ضرورت حفظ جان بالا‌تر از ضرورت نخوردن گوشت مردار است.

وی افزود: ضرورت حوزه ولایت فقیه است. می‌ماند مصلحت. مصلحت این چنین است که در بزرگراهی که یک مسجد قرار دارد ما می‌دانیم که خراب کردن مسجد حرام است در عین حال می‌شود خط انحرافی کشید و مسجد را دور زد در این میان مصلحت‌اندیشان می‌گویند به دلیل مشکلات زمانی و مالی که در صورت انحراف از مسیر پیش خواهد آمد مصلحت در این است که راه دور نشود و مسجد خراب شود. حال در حوزه خانواده نیز می‌توان مثال زد که در یک مهمانی خانوادگی گاهی والدین برای ساکت کردن کودک بی‌تربیت ناچارند به او وعده‌هایی بدهند که مجلس را بهم نزند.

عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: بنده تکذیب نمی‌کنم که هفت نفر به گفته آقای غفوری فرد در لیست ائتلاف بوده‌اند که در آخر حذف شده‌اند همچنین تایید هم نمی‌کنم بنده می‌گویم آقای غفوری‌فرد خبر داده است و من هم می‌توانم به شما این خبر را بدهم که اینچنین نبوده است شما می‌توانید خودتان هر کدام را انتخاب کنید.

بادامچیان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا، در خصوص ضرورت شفاف‌سازی حمایت موتلفه از یکی از دو فهرست جامعتین گفت: انتخاب بین یکی از دو فهرست بر عهده مردم است.

وی گفت: هر عضوی از حزب موتلفه مختار است بین این دو لیست یکی را انتخاب کند. به این ترتیب حزب موتلفه از هیج یک از این دو فهرست حمایت نمی‌کند و از هرکدام در جای خود حمایت خواهد کرد.

بادامچیان در خصوص شائبه یک بام و دو هوا بودن حزب موتلفه اسلامی در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان به واسطه عدم انتخاب بین یکی از دو فهرست جامعتین از سوی این حزب که وظیفه هدایت ستاد جامعتین را بر عهده دارد، گفت: این صحت ندارد چرا که موتلفه خودش اقدام به معرفی یک لیست نکرده و بنده به عنوان رییس ستاد جامعتین از هر دو فهرست حمایت خواهم کرد. بنده خودم نیز به دنبال ایجاد اختلاف بین این دو فهرست نیستم.

بادامچیان در پاسخ به خبرنگار ایلنا در این خصوص که پروژه اصلاحات هراسی در دوره اخیر به راه افتاده و به نظر میرسد با ارگان‌های تبلیغاتی اصولگرایان نظیر صدا و سیما همّ جدی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات این دوره نداشته باشند، گفت: ما از مشارکت حداکثری مردم نمی‌ترسیم و اتفاقا تاکید رهبر نیز بر مشارکت حداکثری است. حضور کمرنگ اصولگرایان در تبلیغات این دوره به دلیل مشکلات مالی است.

وی افزود: ما مثل برخی‌ها پول‌های آن چنانی نداریم. البته در یک دوره‌ای بابک زنجانی و شهرام جزایری حمایت‌های مالی می‌کردند که هیچ کدام دور و بر موتلفه پیدایشان نمی‌شود.

عضو هیات مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار ایلنا در خصوص دلایل ائتلاف موتلفه با حزب پایداری علی رغم اختلاف نظرهای غیر قابل اغماض و اظهار نظرهای تند حزب پایداری علیه حزب موتلفه در سال‌های گذشته گفت: برخی از اعضای پایداری نسبت به حزب موئتلفه اظهارات مثبتی نیز داشته‌اند و حزب موتلفه اسلامی را حزب پاکان می‌دانند چرا که در هیچ کدام اعضای این حزب در این همه سال یک خلاف و سو استفاده وجود ندارد با وجود اینکه این حزب در سراسر کشور نمایندگی دارد. به همین خاطر باید بگویم ما اگر کسی بدی گفت از او نمی‌رنجیم و اگر حسادت کرد به حسادت‌های آنها توجه نمی‌کنیم.

رییس ستاد انتخاباتی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت در پاسخ به این نکته سوال ایلنا که در حال حاضر بیش از ۵۰% لیست ائتلاف اصولگرایان توسط جبهه پایداری اشغال شده است و این مساله احتمال تابعیت جبهه پایداری از موئتلفه اسلامی را بسیار کم می‌کند، گفت: ما با در نظر گرفتن مصلحت اکثریت را از یک حزب قرار داده‌ایم و این به این معنا نیست که قرار است تابع آن‌ها باشیم.

وی همچنین افزود: هنوز مشخص نیست پس از ورود به مجلس چه اتفاقی خواهد افتاد و با ذکر این نکته که ما در بعضی دوران اعضای موتلفه را که کارت عضویت حزب را داشتند به مجلس فرستادیم و آن‌ها به محض ورود خطشان را از موتلفه جدا کردند و به فراکسیون دیگری پیوستند گفت: ما مانند اصلاح‌طلبان نیستیم که با یک رای مخالف راستگو آنچنان قیل و قالی به راه بیاندازیم. ما در موتلفه آزادی داریم. ما موضعمان خشونت نیست.

 

کد خبر : ۳۴۸۸۰۳