خبرگزاری کار ایران

به صورت جداگانه صورت گرفت؛

دیدار سفرای بنگلادش، اسلواکی و اوکراین با وزیر امورخارجه کشورمان

سفرای بنگلادش، اسلواکی و اوکراین امروز به صورت جداگانه با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، مجیبرعبدالرحمن سفیر جدید بنگلادش با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و ضمن تسلیم رونوشت استوارنامه خویش درخصوص تعمیق مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

محمدجواد ظریف با اشاره به روابط متین و رو به جلو دو کشور اظهار داشت: روابط تهران و داکا همواره متین و مبتنی بر پیوندهای دوستی و برادری دو کشور مسلمان استوار بوده است و ما آمادگی گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها بدون هیچ گونه محدودیتی با بنگلادش را داریم.

سفیر جدید بنگلادش با اشاره به علاقمندی مقام‌های کشورش بر افزایش رایزنی‌های فیمابین اظهار داشت: بنگلادش برای جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام اهمیت خاص قائل است و امیدواریم با رایزنی‌های نزدیک‌تر بین مقام‌های دو کشور در آینده شاهد گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی داکار تهران باشیم.

در ادامه یان بوری سفیر اسلواکی در پایان ماموریت خود با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون چشم انداز روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

محمدجواد ظریف با اشاره به روابط رسمی و مردمی بین دو کشور اظهار داشت: روابط دو کشور رو به جلو بوده و ما در عرصه روابط رسمی و مردمی آمادگی گسترش همکاری‌های سیاسی اقتصادی، فرهنگی دو کشور را داریم.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد سفیر اسلواکی در مسئولیت‌های جدید، موفقیت‌های بیشتری برای گسترش پیوندهای روابط دو کشور را متبلور سازند.

سفیر اسلواکی با ارزیابی مناسبات دو کشور اظهار داشت: سطح مناسبات دو کشور مناسب با ظرفیت‌های متنوع دو کشور نیست. ما امیدواریم در پرتو تحولات جدید پساتحریم، بتوانیم گام‌های بلندی برای ارتقاء مناسبات دو کشور برداریم.

سرگئی بوردیلیارک سفیر جدید اوکراین نیز رونوشت استوارنامه خویش را تسلیم وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص راه‌های تحکیم روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

محمدجواد ظریف با اشاره به رایزنی‌های سازنده اخیر وزرای خارجه دو کشور اظهار داشت: ما در پرتو رایزنی‌های سازنده وزرای خارجه دوکشور و باتوجه به نتایج توافق برجام امیدواریم که شاهد گسترش مناسبات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی باشیم.

سفیر جدید اوکراین با اشاره به مناسبات متین دو کشور اظهار داشت: ما علاقه مندیم روابط دوکشور در چارچوب احترام متقابل به ویژه در زمینه‌های اقتصادی گسترش یابد و اوکراین از ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های انرژی، کشتی‌سازی، هواپیماسازی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات برخوردار است و می‌توانیم در این زمینه‌ها همکاری دو کشور بیش از پیش گسترش دهیم.

 

کد خبر : ۳۴۹۱۸۰