خبرگزاری کار ایران

سیدفرید موسوی در همایش هفته مهندس:

بخش مهندسی از آنچه کاغذپاره خوانده می‌شد، آسیب دیده است

نامزد اصلاح طلب انتخاب مجلس گفت: شرایط تحریم تمام حوزه‌های اقتصادی را تحت شعاع قرار داده اما ما معتقدیم بخش مهندسی بیش از همه از آنچه که کاغذ پاره خوانده می‌شد آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدفرید موسوی در همایش هفته مهندس که به همت کارگروه مهندسان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: بار اصلی اقتصاد و صنعت بر دوش مهندسان این کشور است اما متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که با مشکلات بسیاری در این خصوص روبرو هستیم.

او با بیان اینکه مهندسی فی‌النفسه جریان‌ساز است، اظهار کرد: جریان‌ساز بودن مهندسی موجب می‌شود مسئولان توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند، اما متاسفانه امروز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

این نامزد اصلاح‌طلب انتخاب مجلس از حوزه تهران ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه مهندسان مسائل صنفی است و موضوع دیگر بحث بیمه‌های تکمیلی که در حوزه مهندسی با پیچیدگی‌هایی همراه شده است.

موسوی اضافه کرد: شرایط تحریم تمام حوزه‌های اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار داده اما ما معتقدیم بخش مهندسی بیش از همه از آنچه که کاغذ پاره خوانده می‌شد، آسیب دیده است.

او گفت: از دیگر سو متاسفانه عدم تناسب میان ظرفیت‌های بازار کار و خروجی دانشگاه‌ها باعث بوجود آمدن رقابتی نادرست شده و این درحالی است که سازندگی ایران در دست مهندسان است.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اصلاح‌طلبان تقویت تشکل‌های صنفی است که این موضوع رسما در برنامه‌های اصلاح‌طلبان که از ماه‌ها پیش در کارگروه‌های تخصصی به بحث و بررسی گذاشته شده وجود دارد و ما معتقدیم هیچ کس برای صنعت کشور دلسوز‌تر از خود صنعتگران نیست.

کد خبر : ۳۴۹۲۱۰