خبرگزاری کار ایران

حاشیه از برنامه اصلاح طلبان در پلی‌تکنیک؛

تلاش برای تخریب حجاریان/ دانشجویان از لیست امید حمایت کردند

دانشجویان در جای‌جای برنامه با شعارهایی، ضمن انتقاد از امنیتی شدن فضای دانشگاه، خواستار «رفع حصر» و «استقلال دانشگاه» شدند و در ‌‌نهایت نیز در بیانیه حمایت خود را از محمدرضا نجفی و «لیست امید» اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عصر دیروز در حالی که بنابر اعلام قبلی قرار بود سعید حجاریان با حضور در نشست «چرا باید رای بدهیم؟!» در دانشگاه پلی‌تکنیک، پاسخ خود را به این سوال بدهد، تشکل دانشجویی دیگری موسوم به «انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر» اقدام به انتشار سخنان پس از حوادث سال هشتاد و هشت کرده بود.

- در این نشریه یک‌صفحه‌ای که صبح امروز و چندساعت پیش از آغاز مراسم در دانشگاه توزیع شد، ‌در اقدامی عجیب، حجاریان «بازجوی جاسوس‌های نظامی» معرفی شده‌ بود!

- حجاریان که قرار بود به دانشگاه امیرکبیر بیاید،  پیام خود را به دانشجویان فرستاد که توسط مجری برنامه قرائت شد؛ او گفته بود وضع جسمانی‌اش برای حضور در جمع دانشجویان «انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه» و دیگر دانشجوهای این دانشگاه، مساعد نیست.

باوجود غیبت سعید حجاریان در این نشست انتخاباتی دانشجویی، جعفر توفیقی و الهه کولایی دو اصلاح‌طلب دانشگاهی دیگر در کنار محمدرضا نجفی، یکی از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس که از قضا در سال‌های دهه ۷۰ دبیر تشکل دانشجویی دانشگاه پلی‌تکنیک هم بوده، درباره این‌که چرا باید در هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و چرا پیروزی اصلاح‌طلبان در گرو مشارکت حداکثری است، سخنرانی کردند.

از دیگر اتفاق‌های حاشیه‌ای نشست امروز دانشجویان پلی‌تکنیک، ممانعت آنها از ادامه حضور چهار خبرنگار و تصویربردار واحد مرکزی خبر در سالن بود که با کنایه مجری برنامه به صداوسیما و «رسانه میلی» خواندن این رسانه، همراه شد و البته استقبال دسته‌جمعی دانشجویان برای خروج این چهار نفر در ادامه مسیر تا درب خروجی، بدرقه راهشان شد.

- دانشجویان در جای‌جای برنامه با شعارهایی، ضمن انتقاد از امنیتی شدن فضای دانشگاه، خواستار «رفع حصر» و «استقلال دانشگاه» شدند و در ‌‌نهایت نیز در بیانیه حمایت خود را از محمدرضا نجفی و «لیست امید» اعلام کردند.

با این وجود که حجاریان ظاهراً به دلیل نامساعد بودن وضعیت جسمانی‌اش، از شرکت در مراسم امروز دانشگاه پلی‌تکنیک سر باز زد، استقبال پرشوری از این نشست انتخاباتی دانشجویی ازسوی دانشجویان به عمل آمد و حدود ۵۰ نفر از حضار به دلیل تکمیل بودن ظرفیت، در مقابل درب ورودی سالن ایستاده جلسه را دنبال کردند.

jpg

کد خبر : ۳۴۹۵۷۸