خبرگزاری کار ایران

ناصری در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی محافل خاص به صداوسیما خط می‌دهند

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: صداوسیما در دام جهت‌گیری‌ها و خط‌دهی‌های برخی محافل و رسانه‌های خاص قرار گرفته است و مسیر خود را ادامه می‌دهد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به فضای انتخاباتی کشور گفت: اصلاح‌طلبان با یک تاخیر در آغاز تبلیغاتشان برای انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان نسبت به اصولگرایان وارد عرصه سازوکارهای رقابت شدند و به دلیل کمبود منابع مالی نسبت به اصولگرایان با کمبود تبلیغات انتخاباتی روبه‌رو هستند.

او با بیان اینکه تبلیغات اصولگرایان در سطح شهر قابل قیاس با اصلاح‌طلبان نیست، زیرا آنها وصل به گنجینه‌های مالی هستند، اظهار داشت: در سطح شهر با پوشش گسترده تبلیغات اصولگرایان روبه‌رو هستیم، اما با این‌حال با وجود محدودیت‌ها و کمبود منابع مالی شاهد استقبال کم‌نظیری از سوی گروه‌های مرجع مانند هنرمندان نسبت به لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان فقط برای دوسوم کرسی‌های انتخابات مجلس در سراسر کشور نامزد دارند، تصریح کرد: این نامزد‌ها عموما چهره‌های ناشناخته‌ای دارند، اما خوشبختانه شاهد استقبال خوبی نسبت به آنها هستیم.

ناصری با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم خاطرنشان کرد: در طول ۳۷ سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم که با مشارکت حداقلی‏، اصولگرایان پیروز صحنه انتخابات شده‌اند، ولی با مشارکت حداکثری و علیرغم وجود محدودیت‌ها این اصلاح‌طلبان هستند که پیروز می‌شوند.

او با بیان اینکه اصولگرایان همچنان در شوک گام اول اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ هستند، ابراز داشت: با غافل‌گیری اصولگرایان در انتخابات سال ۹۲ نگرانی‌های آن‌ها هم‌اکنون افزایش یافته است و به همین خاطر آنچنان علاقمند به مشارکت حداکثری در انتخابات نیستند.

مدیرعامل ایرنا در دولت اصلاحات با بیان اینکه ضروری است مردم به تمامی لیست ۱۶+۳۰ رای بدهند، یادآور شد: محوریت لیست ۱۶+۳۰ یک انباشت تاثیرگذاری بر جامعه مخاطب ایجاد کرده و با توجه به افزایش آگاهی‌های مردم به خصوص از سال ۸۸ به بعد موجب شده تا با یک بی‌اقبالی نسبت به انتخابات از سوی اصولگرایان و رسانه‌های منتسب به آن‌ها روبه‌رو باشیم.

ناصری با اشاره به عملکرد یکجانبه صداوسیما بیان کرد: البته عملکرد یک‌جانبه و یکطرفه صداوسیما طبیعی است و اصلاح‌طلبان نسبت به این رفتار صداوسیما عادت کرده‌اند. یک سال پیش وزیر کشور اشاراتی به پول کثیف و سرمنشاء آن داشت. اخبار حاکی از آن است فردی که به ۱۷۰ نماینده مجلس از طرف معاون اول دولت دهم پول پخش کرده است علی‌رغم انتظار اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات ثبت‌نام نکرده است، ولی صداوسیما و رسانه‌های اصولگرا فرافکنی می‌کنند و با نعل وارانه این مسئله را به اصلاح‌طلبان نسبت می‌دهند.

او با بیان اینکه صداوسیما در دام جهت‌گیری‌ها و خط‌دهی‌های برخی محافل و رسانه‌های خاص قرار گرفته است و مسیر خود را ادامه می‌دهد‏، عنوان کرد: متاسفانه این مسئله در دوره جدید مدیریتی صداوسیما بیشتر نمود یافته و صداوسیما در یکسال اخیر ضعیف‌تر و یک‌طرفه‌تر از قبل عمل می‌کند.

کد خبر : ۳۴۹۶۱۲