خبرگزاری کار ایران

مصطفی معین:

به همه افراد «لیست امید» رای می‌دهم

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: با شرکت در انتخابات به لیست امید رای خواهم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مصطفی معین که برای شرکت در انتخابات دهمین دوره ازانتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شیراز ثبت‌نام کرده بود، در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر لزوم تمکین از لیست امید گفت: خسارت‌های عظیمی به اقتصاد و فرهنگ کشور و اخلاقیات اجتماعی در دولت نهم و دهم وارد شد که آثار آن دوران سیاه را اکنون در فقر روز افزون مردم، بیکاری جوانان و دانش‌آموختگان، اختلاس و فساد‌های کلان اداری و مالی و انحطاط اخلاقی جامعه هنوز شاهد هستیم. این است که پایگاه اجتماعی نه تنها افراطیون جبهه پایداری دولت قبلی، بلکه سایر اصولگرایان و نمایندگان و شرکای جرائم آن دولت اکنون به پائین‌ترین سطح خود رسیده است.

او افزود: بالعکس زمینه‌های مساعد مردمی اصلاح‌طلبان در اوج خود قرار دارد.

معین با بیان اینکه دلیل اصلی رد صلاحیت بسیار گسترده اصلاح‌طلبان را می‌توان در همین رابطه تحلیل و تبیین کرد افزود: در این شرایط است که علیرغم رد صلاحیت‌ها، جبهه انتخاباتی اصلاح‌طلبان مصمم است که اولا «شرکت حداکثری مردم را تشویق و با حفظ انسجام تشکیلاتی و ملاک‌های اخلاقی، لیست کاملی از نامزدان انتخاباتی را به جامعه معرفی کنند.

معین افزود: این راهبرد می‌تواند از راهیابی مجدد عناصر افراطی، خشونت‌طلب و ضد دولت که کف رای ثابت و پائینی دارند به مجلس بعدی جلوگیری کند.

او ادامه داد: این واقعیت را نیز در نظر بگیرید که در شرایط پرمخاطره منطقه و مشکلات سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور، برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد، عادلانه و با رقابتی جدی با حضور حداکثری مردم، امنیت و منافع ملی ما را تضمین کرده و خطرات را رفع خواهد کرد.

وزیر علوم دولت اصلاحات با بیان اینکه درهر صورت مسائل نسبی است و نباید مطلق‌گرائی کرد، افزود: این امید وجود دارد که همین افراد کمتر شاخص ولی بدون سابقه رانت‌خواری و ضدیت با دولت برخاسته از رای مردم و درعین حال جوان‌تر، بتوانند درآینده از کادرهای اصلی اصلاح‌طلبان مدافع حقوق مردم خدمت کنند. انتخاب این افراد هم با بررسی سوابق و برپایه خرد جمعی بوده است.

معین در پایان تاکید کرد که در شرایط کنونی به همه افراد معرفی شده از سوی ائتلاف اصلاح‌طلبان یا‌‌ همان لیست امید رای خواهد داد.

کد خبر : ۳۵۰۰۲۴