خبرگزاری کار ایران

دعوت بعیدی‌نژاد برای مشارکت حداکثری؛

توسعه واقعی جز از طریق مشارکت مردم تضمین نمی‌شود

مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: توسعه واقعی جز از طریق مشارکت مردم در تصمیم‌گیر‌ها و انتخاب نهادهای قانونی کشور تضمین نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته ایران در صفحه اینستاگرام خود مردم را به حضور در انتخاب جهت استمرار توسعه همه‌جانبه کشور در سایه فرصت‌های جدید و دستاوردهای برجام دعوت کرد و نوشت:

تا بحال مردم هیچ کشوری نتوانسته‌اند بدون یک انقلاب تمام عیار حق دخالت در سرنوشت کشور خود از طریق انتخابات را بدست آورند. حتی در مواردی چون مصر انقلابات مردمی در مراحل نهایی بدست مخالفان حق مردم سرکوب شده و به هدف نهایی خود نرسیده‌اند. جمهوری اسلامی ایران از روز اول تشکیل با درایت و حکمت امام بزرگوار، تعیین سرنوشت جامعه بدست خود مردم را به مثابهٔ اصل محوری ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد.

این جمله از سوی مقام رهبری جمله افتخار آفرینی است که فرمودند که اگر عده‌ای با نظام هم مخالف هستند در انتخابات شرکت نمایند. بر این اساس انتخابات نقشی تعیین کننده در تحقق اجرای حق مردم در کشورمان دارد.

در ایران تمامی نهاد‌ها و شخصیت‌های قانونی کشورمان یا مستقیم یا غیر مستقیم از سوی مردم و از طریق برگزاری انتخابات برگزیده می‌شوند. شاید عده‌ای از مردم بگویند جامعه، توسعه اقتصادی و رفاه می‌خواهد و انتخابات جز موجب دردسر سیاسی  یا امری فرعی و تشریفاتی نیست ولی این یک اشتباه بزرگ است و این بیان خود علامت توسعه نیافتگی است.

توسعه واقعی جز از طریق مشارکت مردم در تصمیم‌گیر‌ها و انتخاب نهادهای قانونی کشور تضمین نمی‌شود.

شرایط سیاسی ایران را نباید با کشورهایی مقایسه کرد که توسعه سیاسی را در حاشیه قرار داده‌اند. انقلاب مردم ایران برای مردم سالاری از زمان مشروطیت آغاز شد و مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی کشور از مهم‌ترین هدف‌های انقلاب بوده است.

پس، پیش به‌سوی صندوق‌های رأی برای انتخاب افراد اصلحی که تداوم توسعه همه‌جانبه کشور را بخصوص در سایه فرصتهای جدیدی که دوره پسابرجام برای کشور عزیزمان فراهم آورده است، تضمین کنند.

کد خبر : ۳۵۰۰۶۱