خبرگزاری کار ایران

نادران در نشست خبری اصولگرایان؛

رفع حصر مشکل عده محدودی است/ سران قوا، بنای دستگیری زنجانی را نداشتند

یک کاندیدای ائتلاف اصولگرایان با ادعای اینکه رفع حصر مشکل عده محدودی است که مشکلات معیشتی مردم را ندیدند و حق‌شان را نادیده گرفتند، تاکید کرد: مسائل معیشتی مردم در دو سال گذشته به گروگان گرفته شد تا الان نوبت برجام بود ولی اکنون نوبت اقتصاد است در حالی که از اول هم نوبت اقتصاد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نشست خبری چهره‌های اقتصادی ائتلاف اصولگرایان با عنوان «چه باید کرد» صبح امروز با حضور عبدالملکی، لطف‌اله فروزنده، الیاس نادران، پرویز داوودی، عاملی، یحیی آل‌اسحاق، کاظمی، ناظمی اردکانی، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، محمد سلیمانی و مهرداد بذرپاش در خبرگزاری فارس برگزار شد.

نادران: مجید انصاری این حرف‌ها را در دهانتان گذاشته است!

الیاس نادران در نشست خبر کاندیداهای اصولگرا، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی براینکه «چرا اصولگرایان شعار اقتصادی می‌دهند، اما در طول دوازده سال گذشته که تمام نهادها در اختیارشان بوده، جز تحریم و محدودیت دستاوردی نداشتند؟»، خاطرنشان کرد: این سوال شما‌‌ همان حرف‌هایی است که از دو روز پیش آقای مجید انصاری در جریان اصلاحات مطرح کرده و در دهان شما گذاشته است.

او با بیان اینکه در ۱۲ سال قبل ۸ سال مجلس در دست جریانی بود که با دوستان اصلاحات لیست واحد داده‌اند و جلسات مشترک با یکدیگر دارند، ابراز داشت: شما باید از این افراد که جلسات مشترک دارید و لیست واحد می‌دهید، این سوالات را بکنید.

این نامزد اصولگرا در انتخابات مجلس دهم یادآور شد: تورم در سال‌های ۷۳ و ۷۴ به نرخ ۵۰ درصد رسید که ناشی از سیاست‌های تعدیل اقتصادی بود که مدیرانی آن را اجرا کردند که هم اکنون هم در دولت یازدهم قرار دارند.

نادران درباره اختلاس‌های صورت‌گرفته در دولت اصولگرایان هم بیان کرد: افتخار ما این است که هر کجا اختلاس و فسادی داریم با صدای بلند آن را فریاد زدیم تمامی مصادیق مفاسدی که در سوال‌تان به آن اشاره کرده‌اید (اختلاس ۳هزار میلیاردی، بابک زنجانی، اختلاس در بنیاد شهید و...) توسط مجالس کشف شد، ولی ما از دوستان اصلاح‌طلب می‌پرسیم اگر یک مفسده‌ای را نزد خودشان دیدند آیا آن را اصلاح می‌کنند و آیا با سندسازی به دنبال تبرئه او هستند و آن‌ها را طرد می‌کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به پخش پول توسط معاون اول دولت احمدی‌نژاد در میان نمایندگان عنوان کرد: آنچه که از سوی آقای رحیمی توسط برخی از نمایندگان گرفته شد، به اندازه مبلغی که یکی از نمایندگان مجلس ششم از شهرام جزایری گرفته بود، نیست. او چه کرده بود که از هیات رئیسه مجلس ششم کارت ۵۰۰ هزار تومانی گرفته بود؟

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با بابک زنجانی هم مدعی شد: شما بروید ببینید که بابک زنجانی توسط کدام دولت تولید شده و رشد یافته در کدام دولت است. محض اطلاعتان باید بگویم که سران قوا، بنایی برای دستگیری بابک زنجانی نداشتند و نامه نمایندگان مجلس موجب دستگیری او شد و هر کس که از او پول گرفته چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا باید دستگیر شود.

نادران با اشاره به دولت یازدهم یادآور شد: شما باید به ارزهای صرافی‌های متصل به دولت آقای روحانی و اطرافیان ایشان در دوران تحریم و پساتحریم استفاده کردند، نیز توجه داشته باشید. ما مفاسد درباره کرسنت و استات‌اویل را پیگیر هستیم، زیرا که پای آقازاده آقای جونیور همه جا هست و ما آن را پیگیری می‌کنیم و پای آن خواهیم ایستاد.

او در خصوص آزادی بیان هم گفت: فراموش نکنید سرلیست شما و کسی که همتش را برای رای آوردن لیستتان کسب کرده، رئیس دولتی بود که سخت‌ترین برخورد را با رسانه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی داشت و کار را به جایی رساند که مقام معظم رهبری گفتند که خدا لعنت کند کسی را که نمی‌خواهد دانشجویان سیاسی باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به جایگاه آزادی بیان در قانون اساسی یادآور شد: ما افتخار می‌کنیم که آزادی بیان در قانون اساسی آمده است و حتی در ۸۸ و جاهایی که می‌خواستند نظام را سرنگون کنند تحمل کردیم و امروز هم از آزادی بیان دفاع می‌کنیم.

این کاندیدای ائتلاف اصولگرایان با ادعای اینکه رفع حصر مشکل عده معدودی است که مشکلات معیشتی مردم را ندیدند و حقشان را نادیده گرفتند، تاکید کرد: مسائل معیشتی مردم در دو سال گذشته گروگان گرفته شد. تا الان نوبت برجام بود ولی اکنون نوبت اقتصاد است در حالی که از اول هم نوبت اقتصاد بود.

نادران ادامه داد: ما از آزادی بیان دفاع می‌کنیم و برای مبارزه با انحصار‌طلبی و تمامیت خواهی دولت و دنباله‌روی لیست حامیان دولت از آن‌ها به صحنه آمده‌ایم و دفاع می‌کنیم.

داوودی: کارنامه اقتصادی دولت قبل مناسب است

پرویز داوودی در نشست خبری فعالان اقتصادی ائتلاف اصولگرایان و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی براینکه ائتلاف اصولگرایان در حالی معیشت را مهم‌ترین برنامه خود در انتخابات اعلام کرده‌است که در ۱۲ سال گذشته مجلس را در اختیار خود داشته و هشت سال مدیریت اجرایی کشور را در دولت احمدی‌نژاد بر عهده داشته است که نتیجه آن تورم افسار گسیخته، رکود، اختلاس، ناهنجاری‌های اجتماعی بوده است، آیا شما نسبت به عملکرد خود پاسخگو هستید و همچنین چگونه می‌خواهید این دو گانگی را حل کنید، گفت: تورم در دو سال اخیر به صورت متوسط ۲۳/۸ درصد بوده در حالی که در ۲ سال نخست دولت نهم ۱۶/۶۵ درصد بوده است. تورم کل دولت نهم نیز ۱۸/۹ درصد است. تورم دو سال دولت دهم هم ۸/۵ درصد بوده و تورم در ۴ سال دولت دهم ۱۶ درصد بوده است و این نشان می‌دهد که تورم دو سال اول دولت یازدهم از تمامی آمار‌ها بیشتر بوده است.

معاون اول دولت احمدی‌نژاد درباره نرخ رشد در ادوار مختلف نیز با مثبت تلقی کردن کارنامه اقتصادی دولت قبل، مدعی شد: رشد تولید در دو سال اول یازدهم ۴۰/۵۵ درصد بوده است. رشد تولید در ۲ سال دولت نهم ۶/۲ درصد بوده است و در دو سال اول دولت دهم ۳/۸۸ درصد بوده است. نرخ رشد تولید کل دولت نهم ۵/۱ درصد است و کل رشد تولید دولت دهم هم ۱/۳۳ بوده است.

او با بیان اینکه این آمار‌ها آمارهای رسمی بانک مرکزی است، اظهار داشت: امسال دولت یازدهم نرخ‌ آمار‌ها را محرمانه کرده است در حالی که محرمانه بودن آمار‌ها معنی ندارد قبلا پیش‌بینی‌ می‌شد، نرخ رشد تولید صفر باشد اما اکنون نرخ رشد تولید پیش‌بینی می‌شود که منفی باشد.

در ادامه این نشست هنگامی که خبرنگار ایلنا پرسید این آمار‌ها با چه درآمد و چه ذخیره سرمایه‌گذاری صورت گرفته آیا مقایسه این آمار‌ها با توجه به این مسائل درست نیست، که داوودی تصریح کرد: این‌ها آمارهای رسمی هستند و از پاسخگویی به سوال خبرنگار ایلنا طفره رفت.

عبدالملکی: افزایش قدرت خرید برنامه اصلی اصولگرایان در مجلس بعدی است

عبدالملکی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل اقتصادی کشور رکود است، گفت: تولید هم اکنون متوقف شده در حالی که توده مشکلات مانند بیکاری، ازدواج و... با تولید راه می‌افتد و حل می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از عرصه‌های مهم اقتصاد مقاومتی تولید است که ما باید سعی کنیم با تصویب قوانین موجب رفع رکود شویم.

این کاندیدای اصولگرا اصلاح نظام بانکی، تعدیل نرخ بانکی و اجرای بانکداری اسلامی، خلق ابتکارها برای تولید، استفاده از ظرفیت اقتصاد دانش‌بنیان، مردمی کردن اقتصاد، اصلاح فضای کسب و کار و تقویت فرهنگ تولید و افزایش قدرت خرید را از برنامه‌های عمده اصولگرایان در مجلس بعدی برشمرد.

فروزنده: باید نسبت به یارانه‌های قشر محروم توجه ویژه‌ای داشته باشیم

لطف‌الله فروزنده نیز در این نشست با بیان اینکه براساس اصل ۲۹ و ۳۰ قانون اساسی متولی بهداشت و آموزش دولت است، اظهار داشت: یکی از قوانینی که در لایحه برنامه ششم دیده می‌شود، این است که می‌خواهند هزینه‌های آموزش توسط مردم پرداخت شود که ما با این مسئله مخالفیم باید دولت در این باره هزینه کند.

معاون دولت احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما به دنبال دستیابی به مدلی برای افزایش بهره‌وری هستیم، ‌تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش سیاسی دیده نشود و نظام پرداخت افزایش یابد، می‌توان امیدوار به افزایش بهره‌وری نظام تولید داشت.

وی ادامه داد ما معتقدیم باید نسبت به یارانه‌های قشر محروم توجه ویژه‌ای داشته باشیم و مدیرانی که خودشان شرکت خصوصی دارند یا باید شرکت‌های خصوصیشان را ول کنند یا آنکه خودشان از صحنه مدیریت کنار روند.

نادران: شرایط ۲ و نیم سال گذشته با شرایط کشور پس از جنگ منطبق است

الیاس نادران هم در این نشست با بیان اینکه شرایط ۲ و نیم سال گذشته با شرایط کشور پس از جنگ منطبق است، خاطرنشان کرد: قرار است پس از برجام تحریم‌ها لغو شود، اما هنوز تحریم‌های بانکی و سوئیفت برداشته نشده است.

او با بیان اینکه مجموعه مدیریتی دولت یازدهم‌‌ همان مدیران دولت آقای هاشمی است، ابراز داشت: نگاه آنها به کشور ناشی از لیبرالیسم به اقتصاد است و توجهی به اقشار ضعیف ندارند.

این کاندیدای اصولگرا ادامه داد: ما تلاش داریم برای جوانان تحصیلکرده اشتغال ایجاد کنیم، چراکه اکنون با ارتشی از بیکاران تحصلیکرده روبرو هستیم و باید برای کار، مسکن و... آنها کار اساسی کرد.

نادران با بیان اینکه از جمله اقدامات ما بازخوانی پرونده مسکن مهر و رفع کاستی آن و تکمیل این پروژه است، یادآور شد: با نگاه غلط وزیر مسکن، مسکن مهر متوقف شده است که دراین صورت مردم محروم آسیب می‌بینند. بهانه آنها در توقف مسکن مهر این است که منابع مالی این پروژه از بانک مرکزی گرفته شده و موجب افزایش نقدینگی شده است؛ در حالی که نقدینگی در دولت آقای روحانی دوبرابر شده است و این سوال مطرح است که این نقدینگی به کجا رفته و در جیب چه کسی است.

او با بیان اینکه مبارزه با قاچاق یکی از وظایف دولت است، مدعی شد: دولت در دو سال گذشته در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خودداری کرده و آن را اجرا نمی‌کند و با آنکه نظر دولت درباره این قانون اعمال شده و قانون ابلاغ شده است، آن را اجرا نمی‌کند ادعای دولت این است که در کشور سالانه ۲۰ میلیارد قاچاق صورت می‌گیرد که اگر دولت عرضه داشته باشد باید جلوی آن را بگیرد.

داوودی: دست مشتریان خرده‌پا در بانک‌ها خالی است

پرویز داودی هم در این نشست گفت: بر اساس متغیرهای پولی آمار‌ها ۴۶۰ میلیارد تومان میزان نقدینگی کشور در انتهای سال ۹۱ بوده که الان این نرخ دو برابر شده است.

او با بیان اینکه با این حجم پول اگر درست نظارت شود و بتوان آن را به سمت تولید هدایت کرد جهشی در کشور در عرصه تولید ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: با قانونگذاری و نظارت می‌توان فرصت را برای همه مردم فراهم کرد. هم‌اکنون مشتریان عمده وقتی به بانک‌ها می‌روند با دست‌های پر برمی‌گردند، ولی مشتریان خرده‌پا دست‌هایشان خالی است. هم‌اکنون نرخ تسهیلات ۳۰ درصد است که باید به ۱۰ درصد کاهش یابد تا جوانان وام بگیرند و قسط‌هایشان را بدهند و تولید در کشور راه بیفتد.

داوودی با بیان اینکه ما در عرصه مسکن نیازمند این هستیم تا ۱ تا ۵/۱ میلیون مسکن سالیانه تولید شود، مدعی شد ۱ میلیون واحد مسکن مهر ۷۰ درصد از کار‌هایش انجام شده و ۳۰ درصد کار آن‌ها باقی است. ۲۰۰ هزار واحد روستایی هم‌اکنون در کشور هست که تکلیفشان مشخص نیست. ۱ میلیون واحد روستایی و ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار واحد شهری ساخته شده در پروژه مسکن مهر هم به دولت یازدهم تحویل داده شد و می‌توان این مسائل را با تسهیلات و مدیریت درست حل کرد.

عاملی: پروژه‌های کشور در دو سال و نیم گذشته پیشرفتی نداشته است

در ادامه این نشست عاملی با بیان اینکه متاسفانه در دو سال و نیم گذشته پروژه‌های کشور پیشرفتی نداشته است، خاطرنشان کرد: میادین نفتی مشترک پیشرفت ناچیزی داشته‌اند؛ با آنکه رشد ساخت پالایشگاه نفتی در دولت قبل ۷۰ درصد بود این مسئله متوقف شده و هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی نیز در این مدت تعطیل شده‌اند. گازرسانی به روستا‌ها هم متوقف شده و بودجه پژوهشی هم کاهش یافته است.

این کاندید اصولگرا با بیان اینکه افزایش نقدینگی به ۹۶۰ میلیارد تومان رسیده است، ابراز داشت: اکنون قراردادهایی امضا می‌شود که موجب نگرانی‌هایی برای ما شده زیرا با این قرارداد ممکن است استقلال کشور از دست برود.

عاملی ادامه داد: برای جذب سرمایه باید به دنبال جذابیت برای داخل باشیم تا ایجاد جذابیت برای خارجی.

آل اسحاق: نکته عملیاتی مجلس دهم باید اقتصاد مقاومتی باشد

یحیی آل اسحاق نیز در این نشست گفت: مجلس دهم باید مجلسی باشد که در آن دعوا‌ها تمام شده باشد و نکته عملیاتی‌اش اقتصاد مقاومتی باشد.

او با تاکید بر لزوم مدیریت واردات ابراز داشت: ما نگران باز شدن دروازه‌های کشور به افزایش واردات هستیم. جهت‌گیری اقتصادی ما این است که واردات باید برای تولید در جهت صادرات باشد.

این کاندیدای اصولگرا اضافه کرد: اینکه واردات نداشته باشیم درست نیست ولی این واردات باید فناوری، تکنولوژی و در جهت تولید باشد.

سلیمانی: بانک مرکزی را جلوگیری از فساد موظف می‌کنیم

همچنین محمد سلیمانی در این نشست گفت: امیدوار هستیم طرفداران اشرافی‌گری و متصلان به کانون‌های قدرت و ثروت در مجلس دهم راه نیابند.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما از عدم تبدیل شدن مجلس دهم به مجلس کانون ثروتمندان و اشرافی‌ها است، اظهار داشت: ما باید در این مجلس با وضع قوانینی جامع ارزش‌های انقلابی عمق ببخشیم.

این وزیر دولت احمدی‌‌نژاد ادامه داد: مجلس دهم یکی از محورهای آن است که منابع کشور به ثمربخشی به آرزو‌ها یا مافیای قدرت و ثروت فروخته نشود. لازم است در قرارداد‌ها شفافیت‌ ایجاد شده و محرمانه بودن آن‌ها از بین برود.

سلیمانی با بیان اینکه خانه ملت باید مردمی باشد، تصریح کرد: ما در مجلس بانک مرکزی را موظف می‌کنیم یک نظام جامع بانکی را ایجاد کند که خروج و ورود سرمایه‌ها کنترل کرده و موجب جلوگیری از تکرار فساد شود.

او درباره یارانه‌ها هم خاطرنشان کرد: به درست یا غلط دولت مبلغی را در جیب ملت می‌گذارد و مردم نیز در رفراندمی که انجام دادند به این مسئله پاسخ داده و گفتند که به این مبلغ نیاز دارند. مجلس از قطع فله‌ای یارانه‌ها جلوگیری می‌کند که اجازه قطع یارانه‌ها افراد مستضعف را نمی‌دهد.

این کاندید اصولگرا با بیان اینکه سفره مردم کوچک‌تر شده است ابراز داشت: باید مجلس از مسائل حاشیه‌ای خارج شود و اجازه ورود دولت به این عرصه را هم ندهد تا به بطن مسائل و خواست مردم رسیدگی شود.

سلیمانی ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی و کنار گذاشتن مدیران با سن بالا را از برنامه‌های اصولگرایان در مجلس آتی برشمرد.

بذرپاش: نفت از سفره‌های مردم رفته است

همچنین مهرداد بذرپاش در این نشست با اشاره به لیست اصلاح‌طلبان مربوط به گام دوم گفت: امیدواریم این انتخابات گام دوم رکود نباشد و سفره‌های مردم را کاهش ندهد.

او با طرح این ادعا که برگزاری نشست فوری برنامه ششم توسعه در روز گذشته توسط دولت به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن عدم وجود اقتصاد در لیست اصلاح‌طلبان است، در این موارد شاهد هماهنگی میان دولت و جریان اصلاحات است و می‌خواهند مجلسی دولت ساخته تشکیل دهند.

معاون دولت نهم و دهم ادامه داد: نفت از سفره‌های مردم رفته است و حالا هم یارانه‌ها در حال رفتن است و چیزی به جمع شدن آن‌ها نماده و امیدواریم مجلس بعدی این کار را نکند.

بذرپاش درباره سربازی هم بیان کرد: ما در مجلس بعدی در تعامل جدی با ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال تبدیل سربازی به یک بازی برد – برد و از جنس تبدیل کردن آن از یک دغدغه به یک فرصت هستیم. با نرفتن به سربازی به افتخار تبدیل نشود که افراد برای رفتن به آن اشتیاق داشته باشند.

حاشیه‌های از نشست خبری اصولگرایان

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، صبح امروز نشست چهره‌های اقتصادی اصولگرایان با حاشیه‌هایی بوده است که مقداری از آن در ادامه می‌آید.

- در ابتدای این نشست نکته‌ای که بسیاری از کاندیدای اصولگرا در صحبت‌های خود به آن اشاره کردند این بود که مدعی شدند رشد نقدینگی در سه سال گذشته افزایش یافته و دولت در این باره برنامه‌ای نداشته است.

- مخالفت جدی با برنامه‌های دولت و اینکه اصولگرایان در دوران پسابرجام معطل سرمایه‌گذاران خارجی نخواهند بود بخشی دیگر از سخنان کاندیدای اصولگرایان را شامل می‌شد.

- پرویز داودی معاون اول دولت قبل در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان پاسخگوی عملکرد سال‌های گذشته‌اشان نمی‌خواهند باشند، به بیان برخی آمارها پرداخت و هنگامی که خبرنگار ایلنا به آن‌ها گفت مقایسه این آمار‌ها باتوجه شرایط کنونی و همچنین تفاوت در درآمدهای ارزی و قیمت نفت درست نیست، گفت: این آمار‌ها آمارهای رسمی بانک مرکزی هستند و از پاسخگویی سوال خبرنگار ایلنا طفره رفت.

- الیاس نادران در واکنش به سوال ایلنا، این پرسش را ناشی از القائات حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و جریان اصلاحات دانست و گفت این حرف‌ها را انصاری در دهانتان گذاشته است.

- نادران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا؛ درباره عملکرد ۱۲ سال گذشته و پاسخگویی در این مورد بیان کرد: در ۱۲ سال قبل ۸ سال مجلس در دست کسانی بود که شما با آنها لیست واحدی داده‌اید و با آن‌ها جلسات مشترکی دارید حال بروید درباره آن ۱۲ سال از‌‌ همان آدم‌ها سوال بپرسید.

ادعای عجیب نادران در ورد بابک زنجانی

نادران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود دستگیری بابک زنجایی را محصول نامه نمایندگان مجلس دانست و مدعی شد سران قوا با دستگیری او مخالف بودند.

نادران همچنین در طول صحبت خود گفت:‌ ای کاش اصلاح‌طلبان به جای فرستادن خبرنگار خود یکی از اقتصاددانان یا اعضای لیست اصلاح‌طلبی را به اینجا می‌فرستادند تا با او مناظره می‌کردیم.

کد خبر : ۳۵۰۰۶۴