خبرگزاری کار ایران

مسعود پزشکیان:

احمدی‌نژاد علنی می‌گفت قانون را اجرا نمی‌کنم

احمدی نژاد خلاف قانون برنامه هدفمندی یارانه ها را اجرا کرد، آنچه همه ما را کنار هم می نشاند قانون است و نمی شود یک نفر بگوید من قانون را قبول ندارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان نماینده مجلس نهم در مناظره‌ای که با سید محمدرضا میرتاج‌الدینی انجام شد، با بیان اینکه خودم را معرفی می‌کنم تا دوستان بسیجی بدانند از آن‌ها بسیجی‌تر هستم، گفت: در تمام دوران کاری‌ام همیشه دنبال حقوق محرومان بودم و جز معدود افرادی هستم که درخواست مجوز مطب ندادم.

او با تاکید بر اینکه جز هیچ حزب و دسته و گروهی نیستم، تصریح کرد: دوستان اصلاح‌طلب من را در لیست خودشان قرار داده‌اند و من هم معتقدم بدون اصلاحات نمی‌شود به برنامه‌ها رسید، به اصول خودم معتقدم و هرگز از آن عدول نکردم و برای این کاندیدا شدم چون فکر می‌کنم مجلس جای افراد متخصص، عاقل و توانمند است.

او تاکید کرد: از من برنامه نخواهید چون برنامه خاصی ندارم، یعنی هیچ نماینده مجلس نباید برنامه خاص خودش را داشته باشد، مجلس به تعبیر رهبری ریل‌گذار است، ما ریل‌ها را باید بر اساس سیاست‌های کلی نظام بگذاریم. ۳۸ سال است فقط حرف می‌زنیم و کار نمی‌کنیم، همه ما باید خادم مردم باشیم، اما نه در شعار بلکه در عمل.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شعار من عدالت و قانون است چون هیچکس حق ندارد کار غیر قانونی انجام دهد.

در ادامه این برنامه که قرار بود به صورت مناظره برگزار شود، در سوال و جواب دانشجویی، یک دانشجو از پزشکیان درباره اقداماتش در زمان توهین برنامه تلویزیونی به ترک‌زبانان گفت: اولین فردی بودم که همراه استاندار دنبال این قضیه را گرفتیم و در صحن مجلس در این خصوص اعتراض کردم و فردای آن روز این افراد اخراج شدند.

دانشجوی دیگری از پزشکیان درباره کرباسچی که در پرسش خود به او تهمت زد، سوال کرد که پزشکیان در پاسخ به این دانشجو گفت: آفت جلسات دانشجویی همین تخریب‌ها و تهمت هاست. بار‌ها گفته‌ام اگر کسی اتهامی دارد، ببرید او را محاکمه کنید، بعد که دوره محکومیتش سپری شد، قرار نیست به این افراد مفسد بگوییم. این چه مسلمانی است که در آن به این راحتی می‌شود اتهام زد؟ من با دعوت ایشان به تبریز مخالف بودم، چون تفکر ما با هم فرق دارد، از او دفاع نمی‌کنم، ولی با عناوینی مثل فتنه‌گر، خائن، نفوذی و مفسد اقتصادی نمی‌شود همه را از میدان خارج کرد، اگر من تخلف دارم ببرید دادگاه محاکمه کنید.

تاج‌الدینی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره وفادار ماندن او به احمدی‌نژاد با وجود بداخلاقی‌ها و اختلاس‌های متعدد گفت: با اتهام زدن به هر گروهی که باشد، مخالفم. مطلق‌گرا نیستم، دولت احمدی‌نژاد اشکال‌ها و محاسن خودش داشت، اما او در ۸ سال ریاست جمهوری‌اش نماد مقاومت بود.

او با ذکر خاطراتی از دیدارش با سیدحسن نصرالله گفت: او از احمدی‌نژاد به دلیل حمایت‌هایش از حزب الله در جنگ ۳۳ روزه تقدیر می‌کرد.

میرتاج الدینی درباره قهر ۱۱ روزه احمدی‌نژاد گفت: این کار را قبول نداشتم، ولی در ‌‌نهایت او از این کار دست برداشت و سر کارش برگشت.

پزشکیان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه بیشترین آمار غیبت را در مجلس دارد، گفت: این‌‌ همان مصداق تهمت و حرف شیطان است، همیشه باید بر اساس مستندات صحبت کرد.

او ادامه داد: دعوای من همیشه در مجلس و دولت هم همین بوده است که دنبال منافع مردم باشیم از این تهمت زدن‌ها دور شویم. اگر می‌گوییم دولت قبل خلاف قانون عمل کرد دلیلی داریم، دولت و مجلس‌ خودشان یک سفره دیگر درست کرده‌اند و وقتی نوبت به مردم می‌رسد، می‌گویند پول نداریم. در دولت قبل کاری کردیم که امروز ۹۸ درصد جامعه ما ۴۵ هزارتومان پول از ما می‌خواهند و حاضر به انصراف از یارانه نیستند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه شعار من عدالت و قانون است، تصریح کرد: احمدی‌نژاد خلاف قانون برنامه هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرد، آنچه همه ما را کنار هم می‌نشاند قانون است و نمی‌شود یک نفر بگوید من قانون را قبول ندارم. نمی‌شود فرزندان و بستگان خودمان را استخدام کنیم و به بقیه مردم بگوییم استخدام نداریم، امروز می‌توانم بگویم چه کسانی را در همین دانشگاه استخدام کردند و چه کسانی را نکردند.

میرتاج‌الدینی در مخالفت با سخنان پزشکیان گفت: دولت در هدفمندی یارانه‌ها عین برنامه عمل کرد آن کسی که خلاف عمل کرده است، دولت فعلی است. باید دولت بر اساس افزایش حامل‌های انرژی مبلغ پرداخت نقدی را افزایش می‌داد که خبری از افزایش در این دولت نیست.

تاج الدینی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها به سود دهک‌های پایین بوده است از پزشکیان پرسید: آیا تا کنون قانونی در جهت حمایت از محرومان انجام داده‌اید؟ که پزشکیان در پاسخ به این سوال گفت: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت باید ۱۰ در صد در بخش درمان هزینه می‌کرد که ریالی پرداخت نکرد، این ۱۰ درصد پیشنهاد ما بود که به‌‌ همان دهک‌های پایین می‌رسید که دولت با آن مخالف بود این‌‌ همان حمایت از محرومان است.

او ادامه داد: از محل هدفمندی باید ۵۰ درصد در زیرساخت‌ها هزینه می‌شد ولی این‌ها ۱۳۰ درصد پرداخت نقدی داشتند و این باعث شد که کمر صنعت و کشاورزی ما بشکند. دوستان حتما می‌دانند رکود زاییده یک عملکرد است.

پزشکیان با اشاره به اقدامات احمدی‌نژاد در مجلس گفت: احمدی‌نژاد علنی می‌گفت من قانون را اجرا نمی‌کنم، ولی چون در مجلس قدرت داشت کسی حرف ما را نمی‌شنید.

او با انتقاد از وعده‌هایی که در دولت گذشته داده شده اظهار داشت: زمانی که نفت ۱۴۰ دلار فروخته می‌شد نتوانستند ۱۵ کیلومتر جاده تبریز میانه را بسازند.

تاج الدینی با تاکید بر اینکه مجلس به ما می‌گفت به هر نفر ۲۰ هزار تومان بدهید و ما با این رفتار مخالف بودیم تصریح کرد: بعد از اعتراض ما رئیس مجلس نامه‌ای داد که برای مدت محدود می‌توانید این کار را انجام دهید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در دولتی که اختلاس بالا بود اعتراض نکرد گفت: با اختلاس در هر دولتی مخالفیم، هیچ‌گاه اعضای دولت اصلاحات را به اختلاس متهم نکردم.

کد خبر : ۳۵۰۲۱۲