خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام علوی:

انگلیسی خواندن نامزدها جفا به شورای نگهبان است/ کسی اختلاف‌افکنی نکند

وزیر اطلاعات، انگلیسی خواندن کاندیداها را جفا به شورای نگهبان توصیف کرد و گفت: نباید کاری کنیم که در جامعه اختلاف‌افکنی شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در جمع اعضای ستاد خود در ورزشگاه جانبازان تهران از مردم ایران دعوت کرد با حضور حداکثری در انتخابات جمعهٔ پیش رو وحدت و همدلی خود را به جهانیان نشان دهند.

او حضور مردم در انتخابات را پاسداری از چهار نعمت عنوان و اظهار کرد: کشور ما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از چهار نعمت برخوردار شد؛ این چهار نعمت؛ نعمت رهبری، نعمت امنیت، نعمت قدرت و نعمت وحدت است که مردم کشورمان در روز جمعه با حضور درپای صندوق‌های رای شکر این نعمت‌ها را به جای می‌آورند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به نعمت رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: خداوند رهبری هوشمند، ژرف‌اندیش و عالم را به مردم ایران هدیه کرده است. بنابراین لازم است به مناسبت وِیژگی‌های داده شده شکر این نعمت را به جای آوریم. اکنون شکر نعمت وجود مقام معظم رهبری اطاعت و پیروی از فرمایش‌های ایشان است.

علوی سپس به نعمت قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی کشور‌های کوچک منطقه برای ما خط و نشان می‌کشیدند. عراق ۸ سال جنگی خانمانسوز را به مردم ما تحمیل کرد، اما در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به چنان قدرت و عظمتی دست یافت که دیگر کشورهای کوچک و حتی اربابان آنها در دنیای امروز جرات تجاوز به خاک ایران را نداشتند. این قدرت را مرهون خون شهداء و ایستادگی مردم ایران هستیم. قدرت‌های جهانی ۱۲ سال صحبت از گزینه‌های روز میز کردند، اما در طول ۱۲ سال گذشته علیرغم فشار و تحریم گسترده‌ای که علیه ما به راه انداخته بودند جرات دست درازی به کشورمان را پیدا نکردند. نعمت قدرت ایران؛ نعمتی است که ما باید پس از ۳۷ سال شکرگزار آن باشیم.

وزیر اطلاعات سپس به نعمت امنیت اشاره کرد و گفت: برکت مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) همدلی و هم افزایی دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و حمایت قوه قضاییه امنیت خوبی در جمهوری اسلامی برقرار است که امروزه همه کشورهای همسایه به حال آن غبطه می‌خورند و آرزو می‌کنند که اینگونه امنیتی را داشته باشند. اکنون صدای انفجار در تمام نقاط دنیا شنیده می‌شود اما در ایران در داخل مرزهای ما امنیت کامل برقرار است. نعمت امنیت از آن جمله نعمت‌های است که ملت ایران باید شکرگزار آن باشند. امروز صدای انفجار در عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، مصر و فرانسه به گوش می‌رسد اما ایران با وجود قرار گرفتن در یک منطقه بحرانی، به قول مقام معظم رهبری امنیت بی‌بدیلی دارد.

علوی سپس به نعمت وحدت در جامعه اشاره کرد و گفت: چهارمین نعمتی که خداوند متعال در ایران امروز قرار داده است نعمت وحدت و همدلی موجود در جامعه است. امروز ترک، کرد، عرب و بلوچ در کنار هم با همدلی و محبت زندگی می‌کنند هر چند دشمنانی هستند که می‌خواهند نعمت وحدت را از مردم بگیرند و برخی هم خواسته یا نا‌خواسته با آن‌ها همراه خواهند شد و با اعمال و رفتار خود کاری می‌کنند جامعه ایران دو قطبی شود و این رویکرد دقیقا حرکت در جهت راهبرد دشمنان ملت ایران در رسانه‌های بیگانه از جمله بی‌بی‌سی است. همگان به خوبی می‌دانند که دشمنان نظام جمهوری اسلامی با ۳۲ نامزد تایید شده خبرگان، عناد و دشمنی دارند بنابراین حمایت دروغین رسانه‌ای آن‌ها تنها یک تاکتیک و راهبرد برای ایجاد اختلاف در جامعه است. رهبرمعظم انقلاب بار‌ها توصیه کردند که نباید فریب دشمن را بخوریم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همدلی و همزبانی هم در کنار امنیت در جامعه ضروری است،‌‌ همان آرمانی که رهبری برای سال جاری مشخص کرده‌اند؛ مسئله دولت و ملت، همدلی و همزبانی یک آرمان است که همه باید در راستای تحقق آن تلاش کنند و دل‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر و هم صدایی در ملت ما هویدا باشد که این امر موجب می‌شود گرد یأس و ناامیدی بر چهره دشمنان بنشیند.

او با بیان اینکه در یک جامعه، اختلاف نظر و سلایق مختلف هنری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امری اجتناب‌ناپذیر و طبیعی است، گفت: لازمه وجود سلایق مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتصادی، این نیست که در برابر یکدیگر قرار بگیریم و پنجه بر چهره یکدیگر بکشیم و خصومت‌ها را تشدید کنیم بلکه راهکار این امر، تضارب آرا و گسترش مباحث سیاسی و علمی به جای تخریب و بازی در زمین دشمن است. امیدوارم همگان به خوبی به این توصیه رهبر معظم انقلاب توجه کنند که ما نباید بازی خورده دشمنان این نظام شویم. به بهانه حمایت از یکی علیه دیگری صحبت کنیم. به خصوص آنکه در قضیه خبرگان رهبری تمام کسانی که تایید شده‌اند فقهای برجسته و وفادار انقلاب هستند. ما لیست انگلیسی نداریم. من با توجه به شناخت و آگاهی که از این علما دارم حاضر قسم بخورم که این ۳۲ عالم انگلیسی نیستند. ما نباید کاری کنیم که در جامعه اختلاف‌افکنی شود ایجاد اختلاف در جامعه راهبرد دشمن است که با ترفند تعریف و تمجید از تعدادی از نامزد‌ها در رسانه همراه می‌شود تا با ایجاد تقابل میان کاندیدا‌ها بذر کینه و نفاق را بکارند.

 وزیر اطلاعات در ادامه راه شکرگزاری از این نعمت‌ها را حضور در انتخابات عنوان کرد و گفت: با حضور در انتخابات که خود یک نعمت بی‌بدیل در نظام جمهوری اسلامی است. بقیه نعمت‌ها را تضمین می‌کنیم. ما در نظام اسلامی دشمن داریم و ۳۷ سال است که این دشمن می‌خواهد به گونه‌های مختلف با اختلاف افکنی، فریب و سوء استفاده از بحث‌های جناحی در کشور به وحدت، امنیت و قدرت کشور آسیب وارد کند. دشمن نمی‌خواهد حضور پر شور مردم را در پای صندوق‌های رأی مشاهده کند امام راحل همه حساب خود را برای تثبیت انقلاب برای روی مردم باز کرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به در پیش بودن ۲ انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز ملت ایران در هفتم اسفند افزود: هر رأی مردم تیری بر قلب دشمنان بوده چرا که دشمن نمی‌خواهد حضور پر شور مردم را در پای صندوق‌های رأی مشاهده کند و این ملت بار دیگر در هفتم اسفند با حضور پر شور خود حماسه‌ای به بلندای تاریخ خلق خواهند کرد.

او در ادامه افزود: کاندیداهای هر دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی با حساسیت از سوی شورای نگهبان تایید شده‌اند و انگلیسی خواندن کاندیدا‌ها جفا به شورای نگهبان است. والله هیچ کدام از کاندایداهای خبرگان انگلیسی نیستند، لذا نباید کاری کنیم که در جامعه تنش ایجاد شود و بر حضور مردم در انتخابات اثر بگذارد. نعمت انتخابات تنها با حضور حداکثری شکر گذاری می‌شود و اکنون وظیفه ماست که شکرگزار باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: در انتخابات باید از نامزد‌ها به صورت اثباتی تعریف کنیم و به فردی بی‌حرمتی نورزیم. نباید آبروی کسی را پایمال کرد و بداخلاقی‌هایی که اسلام و انسانیت آن را نمی‌پسندد، مرتکب شد.

علوی در خصوص شایعه حمایت وی از لیست انتخاباتی صدای ملت گفت: من به صورت مستقل در انتخابات شرکت کردم و این مسئله را بار‌ها ذکر کردم. من تنها به عنوان کاندیدای انتخاباتی خبرگان رهبری سخنرانی کردم. متاسفانه برخی از رسانه‌ها سوء برداشت کردند که هیچ‌گاه درست نبود. من هیچ‌گاه از جایگاه حقوقی خودم در انتخابات بهره نبردم.

کد خبر : ۳۵۰۲۳۲