خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

رقابت پرنشاط در انتخابات، نماد تحقق مردم‌سالاری دینی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی حضور گسترده مردمی و رقابت پرنشاط گروه‌های مختلف در انتخابات را نماد تحقق مردم‌سالاری دینی در الگوی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی گفت: در کشوری که مفتخر به پیروی از آیین رسول گرامی اسلام و ائمه طاهرین (س) است، بدون‌شک مجلس، تبلور خواست و اراده مردمی در پیگیری اصول و آرمان‌های اصیل انقلاب برآمده از دین حنیف اسلام خواهد بود.

وی با اشاره به اولویت‌های کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی و نقش مجلس در ایجاد بسترهای قانونی لازم در این خصوص گفت: تداوم سیاست‌های مبتنی بر مقاومت در برابر زیاده‌خواهی و نفوذ نظام سلطه و همچنین مساعدت و همکاری با دولت محترم برای پیگیری و اجرای اقتصاد مقاومتی مطالبات اصلی مردم و رهبر معظم انقلاب از مجلس آینده است.

شمخانی مجلس شورای اسلامی را موثرترین نهاد کشور در حمایت و حراست از شعار اصلی معمار کبیر انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مجلس مقتدر و آرمان‌گرا که حاصل مشارکت گسترده و متنوع احاد مردم باشد به تعبیر امام راحل عصاره فضایل ملت بوده و سرمایه بی‌بدیلی برای سرعت دادن به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور خواهد بود.

وی افزود: توجه هوشمندانه به ضرورت شناخت برنامه گسترده دشمن برای نفوذ و تاثیرگذاری بر ارکان سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور و مقابله قاطعانه با آن، رسالت غیرقابل اجتناب مجلس مدافع استقلال است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نتیجه نهایی انتخابات را فارغ از نتیجه آن تبلور خواست و اراده مردم و شایسته احترام و پذیرش عنوان کرد و افزود: تغییرات ایجادشده در ترکیب سیاسی مجالس در ادوار مختلف نشان روشنی از وجود دموکراسی واقعی در الگوی جمهوری اسلامی و نفی‌کننده تبلیغات مغرضانه دشمنان و زخم‌خودرگان از اراده مردم مسلمان ایران است.

 

کد خبر : ۳۵۰۳۵۹