خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

تحصیلکردگان غرب، سکولار بار می‌آیند

امام جمعه موقت تهران گفت: یک نوع نفوذ این است که مسئول از دولت بیگانه حقوق نمی‌گیرد، اما تربیت شده دولت بیگانه است. روسای جمهوری یا پادشاهانی که در کشورهای منطقه هستند؛ این‌ها نوعاً تحصیلکردگان انگلیس یا فرانسه یا آمریکا هستند. این‌ها دانشگاه‌های مخصوصی دارند که برای ساختن رئیس جمهور روی استعدادهای آن‌ها کار می‌کنند واز اول فکر آن شخص را سکولار بار می‌آورند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز مهم‌ترین مسئله، مسئله خلق حماسه دیگر در سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مردم بصیر و انقلابی ما برای حفاظت از انقلاب همچنان با شور و شعور در صحنه حاضرند و یکی از مظاهر این حضور که مظهر پایبندی و جلال، شکوه، استقامت و وفا به اساس نظام و اصول انقلاب است، حضور پررنگ در انتخابات است.

صدیقی افزود: قبل از این خطبه با سخنگوی شورای نگهبان و وزیر کشور صحبت‌هایی داشتم؛ هر دو گفتند در سراسر کشور از اول صبح صف‌های طویل دایر شده و این نشانه پیروزی انقلاب است.

او گفت: مردم همچنان شور و هیجان در خلق حماسه برای حفظ اساس انقلابشان نشان می‌دهند. چون انقلاب ما بر دو پایه به وجود آمده و بر آن دو پایه استوار است. یکی جمهوریت است و دیگری اسلامیت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: بقای جمهوریت به حضور مردم در صحنه و دخیل در سرنوشت کشور بودن است. پایه دوم که این بستگی دارد به ولایت که نیابت امام عصر ارواح نافدا و رصد می‌کند دیده‌بان امینی است؛ هر جا انحرافی ببینید تذکر می‌دهد فریاد می‌زند، نهیب می‌زند و هشدار می‌دهد و مردم را آگاه می‌کند و مطالب را به سمع مردم می‌رساند.

صدیقی گفت: بحمدالله این حضور نشانه این است که این جمهوریت هرچه پررنگ‌تر همچنان پابرجا ریشه‌دار و نهادینه پابرجاست و اصول همه‌جانبه روح انقلاب جان جامعه ما مقام معظم رهبری، دیدبانی دقیق ایشان، تشخیص مواضع و روزنه‌های خطر، هشدارهای به موقع ایشان نشانه استحکام دینی انقلاب است و هر دو از نعمت‌های بی‌بدیلی است که منحصرا در کشور ما، این دو جهت هست.

او افزود: خیلی جا‌ها جمهوریت هست اما جمهوریتی مصنوعی است و مردم به طور طبیعی در سرنوشت خودشان دخیل نیستند حزب‌ها برنده و بازنده‌اند، اما در مملکت ما در این حضور حماسی آنکه برنده است خود ملت است صرف‌نظر از نتیجه، حضور محیرالعقول دشمن‌شکن نشانه حیات و شعور و آگاهی یک ملت است و از این جهت این جشن پیروزی را که بعد از جشن ۲۲ بهمن به فصل خدا که پیش‌ آمده نشانه نصرت الهی و عنایت حضرت بقیه الله اعظم امام زمان ارواح نافدا (ع) به این کشور است باید نعمت خدا دانست و برای این نعمت سجده شکر به جا آورد و من توصیه‌ام این است برادرانی که تاکنون سر صندوق‌های رای نرفته‌اند، نباید در کار خیر جا بمانند.

صدیقی تاکید کرد: در کار خیر باید شتاب کرد. نباید آخر کار حرکت کرد وقتی تاخیر است آفات بوجود می‌آید که گاهی مانع و مشکل بوجود می‌آورد.

او گفت: خدا را به حضرت زهرا (س) قسم می‌‌دهم به رهبر و ملت ما عمری تا ظهور عنایت کند اما خیلی از ما‌ها از یک ساعت دیگرمان خبر نداریم این تکلیف و حق است در بعد تکلیفی، در روز قیامت از ولایت از ما سوال می‌شود، ولایت یعنی حکومت دینی این حکومت را شما مردم به‌وجود آوردید و امام پیشوای شما بود. امروز مقام معظم رهبری جانشین امام و پیشگام است اما کسی که بار بر دوشش است حضور مردم است.

صدیقی افزود: امیرالمومنین مردم در کنارش نبودند بنابراین ولایتش محقق نشد آن ولایتی را که قرآن تشویق می‌کند حکومت سالم الهی است و این بر دوش شما ملت است که آن را امام رضوان علیه یک فریضه خواندند و حفظ نظام از اوجب واجبات است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نکته بعدی دشمن در این برهه متوجه شد که روش‌ها و تاکتیک‌های قبلی مبنی بر دلسرد و بدبین کردن مردم است. آنها مرتب در انتخابات قبلی می‌گفتند حضور شما در انتخابات اثری ندارد و نمایندگان مجلس و خبرگان از پیش انتخاب شده‌اند و رفتن و نرفتن شما تاثیری ندارد این واژه تقلب را که در فتنه عده‌ای به زبان آوردند‌‌ همان شیطنتی بود که در همه انتخابات دشمن به زبان می‌آورد.

او با اشاره به اینکه همیشه صندوق‌ها در اختیار دولتی بود که نام رقیب آن دولت از صندوق بیرون ‌آمده، گفت: عدل و دلیل بر عدم امکان تقلب بر همین مبنا است.

صدوقی افزود: در سه چهار دوره‌ای که من در عمر خود دیدم معمولا رقبا خودشان متصدی صندوق‌ها نبودند بلکه آنها که باید واگذار کنند سر صندوق‌ها نشسته‌ بودند و آنهایی که باید رای بیاورند متصدیان و برگزار کنندگان انتخابات نبودند. فهمیدند که این حنا دیگر رنگ ندارد و حالا بعد از مسئله برجام و تا توافق این‌ها تمام تمرکزشان در نفوذ است.

او تصریح کرد: این‌ها بنا دارند که در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نفوذ داشته باشند. از طریق نفوذ در کشورمان دخالت کنند و سرنوشت کشور را عوض کنند. به تعبیر مقام معظم رهبری مانند موریانه نظام را از درون تهی می‌کنند.

صدیقی گفت: در این راستا باید به چند نکته توجه داشت یکی خلق واژه‌ها یا سوءاستفاده از واژه‌هاست، از‌‌ همان دوره‌های اول انقلاب این مسئله میانه‌رو‌ها، تندرو‌ها و یا افراطی‌ها از چیزهایی بود که برای سرکوب کردن مردم انقلابی به مردم انقلاب تندرو می‌گفتند و امام را در راس تندرو‌ها می‌دانستند و کسانی که غیرت و حساسیت لازم را ندارند و در برابر دشمن تسلیم‌ هستند میانه‌رو یا معتدل نام می‌گذارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مقام معظم رهبری که حکیم دوران است و ملهم است و در هر مقطعی داروهای لازم را برای درمان بیماری‌ها یا پیشگیری از بیماری‌ها ارائه می‌کنند. چه زیبا تبیین کردند مسئله حد وسط بودن و در جاده و راه بودن. اسلام دین وسط است. شما نمونه‌اید باید اطرافیان به شما نگاه کنند و الگو بگیرند. شما باید تمدن درست بشری را رقم بزنید و اخلاق و معنویت و توحید و خداباوری و معادباوری را همراه تمدنتان به عنوان ارمغان به دنیا ارائه کنید. در این راستا شما جاده‌ای دو طرفه هستید و هرکسی از طرف راست از جاده خارج شود درگیر راه نیست کسی هم از سمت چپ در خاکی برود آن هم از راه خارج شده است.

او افزود: آنکه میانه‌رو و حد وسط در اسلام است یعنی به حق بودن با حق بودن بر صراط مستقیم بودن در مقابلش کندرو نیست مقابلش منحرف است. هرکسی از جاده دین خارج شد و حکومت سکولار را بر حکومت دینی ترجیح دهد، منحرف است.

صدیقی گفت: عده‌ای ساعت‌ها می‌آیند و می‌نشینند سبقت می‌گیرند با عجله برای شرایط بهتر حضور می‌یابند از نمازهای اول وقت هیچ وقت جا نمی‌مانند. اگر بنای جبهه رفتن باشند اولین نفرات هستند برای دفاع از این حرم این‌ها تندرو نیستند.

وی تصریح کرد: این سرعت است اسمش هرچه باشد مطلوب است اما اگر کسی در خط نباشد کند یا تند برود منحرف است. حق وسط دینداری و متشرع ولایت‌مدار بودن و خروج از آن نیز مایه انحراف است، این یکی از مسائل بسیار مهمی است که باید همیشه ما در ذهنمان باشد.

صدیقی نکته بعدی نفوذ را ‌فرستادن دشمن جاسوس و ستون پنجم خواند و افزود: کنار روسای ما مامور دارند و آنها هم خبر ندارند، این ماموران اجنبی هستند. مسئله نفوذ به انحای مختلف فرض دارد؛ یک فرض آن این است که هم اخبار و اطلاعات را به بیگانگان می‌دهد و هم مرتب در گوش مسئول می‌خواند و او را از مردم و دولت جدا می‌کند. این مسئله جاسوسی و نفوذ یکی از خطراتی است که از اول انقلاب و اسلام مبتلا به خطر منافقین بوده است این نفوذی‌ها کار خودشان را کرده‌اند و ما را مبتلا به بلا و خطرات عظیمی کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: نوع بعدی نفوذ این است که این مسئول از دولت بیگانه حقوق نمی‌گیرد، اما تربیت شده دولت بیگانه است. این روسای جمهوری یا پادشاهانی که در کشورهای منطقه هستند؛ این‌ها نوعاً تحصیلکردگان انگلیس یا فرانسه یا آمریکا هستند. این‌ها دانشگاه‌های مخصوصی دارند که برای ساختن رئیس جمهور روی استعدادهای آن‌ها کار می‌کنند.

او تصریح کرد: از اول فکر آن شخص را سکولار بار می‌آورند. در کشور ما هم افرادی هستند در غرب تحصیل کرده‌اند آن‌ها هم فکر این‌ها را نشان کرده‌اند این خطر خطرناک‌تر از خطر اولی است.

صدیقی خطر سوم نفوذ را این خواند که آنها اساساً می‌آیند و استحاله می‌کنند مردم انقلاب کرده را ما که با استکبار مبارزه می‌کردیم ما که دشمن خود را شناخته بودیم. ما که از قرآن آدرس گرفته بودیم قرآن به ما هشدار داده که هرگز از سنگر‌ها بیرون نیایند همیشه در سنگر‌ها باشید. دشمن دست از سر شما برنداشته و قصد نابودی شما را دارد. این‌ها یواش یواش باور ما را عوض می‌کنند می‌گویند یک روزی انگلیس با ما بد بود، قتل عام کرده، اما اکنون اینگونه نیست.

او افزود: بابت برنامه‌های تلویزیون در روزهای انتخابات مثل همیشه در انتخابات از وزارت کشور، نیروهای امنیتی، نیروهای انتظامی و همه دست‌اندرکاران و حضور مردم باید تشکر کرد.

صدیقی افزود: وزیر کشور و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگوی امروز من با آن‌ها از امنیت سراسر کشور خبر دادند. این امنیت است که باعث می‌شود آب از آب تکان نخورد. این برای ما نعمتی فوق‌العاده است توجه نداریم چه نعمت بی‌بدلیل و مهمی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: وضع کشورهای همسایه مانند سوریه، یمن یا حتی ترکیه و در مقابل امنیت کشور ایران را ببینید. اینجا خیمه امام زمان است، اینجا کشتی نجات اهل بیت است. ما در کشتی نجاتیم؛ ما زیر پرچم ولایتیم و امنیت ما مثال زدنی است.

صدیقی گفت: اگر کسی خائنی را برگزیند نگوید شورای نگهبان برگزیده، شورای نگهبان در چارچوب قانون بوده از زوایا اطلاع ندارد. این بصیرت مردم بود که سفره آتش فتنه را جمع کرد والا کسانی که در مجلس شورای نگهبان رد شده بودند در مجلس ششم حرف‌های بیگانگان را زدند و برخی از آن‌ها اکنون در خارج از کشور پیش اربابانشان هستند.

او افزود: بنی صدر با دست همین مردم انتخاب شد، ولی توجه نداشتیم، لذا اگر نمی‌شناسیم مجوزی نیست که رای ندهیم باید از افراد آگاه سوال کنیم و رای به متدین، شجاع و کسی که فریب آمریکا را نخورد بدهیم، کسی که دلش با پابرهنگان باشد. کسی که غم جوانان بیکار را بخورد، کسی که غم جوانانی را که در اثر بیکاری به انحراف کشیده می‌شوند و در دربند قاچاقچی‌ها می‌افتند و غم دخترانی که در اثر نبود درآمد خانواده در معرض خطرهای شرم‌آور قرار می‌گیرند، بخورد و کسانی باشند که اشرافیت را حاکم نکنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دلسوز به بیگانگان و به این مردم شهید داده که هنوز بچه‌هایشان از حرم دفاع می‌کنند و مرتب جنازه‌هایشان را می‌آورند که باعث رونق فرهنگ شهادت می‌شوند باشد و فرهنگ غربگرایی را همانگونه که امام تحقیر کرده بود، تحقیر بکند، اما اگر انسان فکر کند انگلیس و آمریکا عوض شده‌اند و باور مردم را خوشبین بکند، به این دشمنان کمر بسته که از خیانتشان تا به امروز آدم کشی، ترور و تحریم‌ بدعهدیشان چیزی کم نشده است.

او تاکید کرد: از این‌ها بد‌تر این است که اساساً ما را بی‌تفاوت بکنند. دنیا به این نتیجه برسند که مردم ایران مردم انقلابی سال ۵۷ و دفاع مقدس نیستند و امروز دنبال رفاهند و به دنبال کرسی‌ها هستند و حساسیتی بر دین و باور‌ها و عقاید خود ندارند. مردم ما تا به امروز بر سر احد خود با امامشان و با نایب امامشان و بر سر خون شهیدانشان با احدی معامله نکردند و تا هستند بر سر عهد و پیمان با امام خود هستند و با هیچ دشمنی کنار نخواهند آمد.

صدوقی افزود: آخرین توصیه من یک حدیثی است که خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل؛ امام علی (ع) فرمودند: این پست‌های مسئولیتی کشور امانت است اگر کسی به جای اینکه امین مردم و دین باشد خیانت کند لعنت خدا تا قیامت بر او باد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اکنون نفرین است یا اغفال، کسی که در پست خبرگان و نمایندگی و ریاست جمهوری و نظارت و ریاست یک قوه اگر خودخواه و افزون‌طلب باشد بار خودش را ببندد و مردم گرسنه را فراموش کند و یک انقلاب بی‌بدیل را به انحراف بکشاند، یا نفرین امیرالمومین است یا اغفال امیرالمومنین که امیرالمومنین خبر می‌دهد تا قیامت ملعون است.

کد خبر : ۳۵۰۶۱۸