خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات خبرداد:

کشف ۶جلیقه انتحاری،۲ بمب دست‌ساز و یک بمب آهن‌ربایی در ایام انتخابات

وزیر اطلاعات از دستگیری دو گروه تروریستی در آستانه انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید محمود علوی صبح امروز در نشست خبری با تشکر و قدردانی از حضور مردم برای شرکت در انتخابات روز جمعه گفت: حضور پرشور مردم بار دیگر پیام اقتدار و سربلندی ایرانیان را به جهانیان مخابره کرد و چشم جهانیان به دلیل حضور چشم‌گیر مردم در عرصه انتخابات خیره گشت.

وزیر اطلاعات باتاکید براینکه برای ما به عنوان خدمتگذار مردم شریف ایران مهم بود که این انتخابات در فضایی امن و در امنیت  کامل برگزار شود اظهار کرد: خوشبختانه مردم ما خود شاهد بودند که در فضایی آمیخته به امنیت توانستند رای خود را به صندوق بیاندازند. برای ما روشن بود که گروه‌های تروریستی آرام ننشسته و خواهند کوشید تا فضای امن انتخابات را با توطئه‌های خائنانه‌ای مخدوش کنند.

وی با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط همراه و همدل شده ودر این ایام اشراف اطلاعاتی خود را مضاعف کرده‌اند گفت: به لطف پروردگار توانستیم تمامی حرکت‌های مشکوک را شناسایی و مورد رصد قرار دهیم تا به فضل خدا از اینکه جریان‌های تروریستی بتوانند دست به هر اقدامی بزنند جلوگیری کنیم.

علوی تصریح کرد: امنیت حاکم بر کشور نتیجه این نیست که دشمنان از توطئه علیه کشور ما دست بر داشته باشند بلکه دشمنان همواره درصدد ضربه وارد کردن به امنیت کشور هستند اما مجاهدت دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی زمینه را از تروریست‌ها سلب کرده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در آستانه انتخابات چندین گروه تروریستی که قصد اقدام تروریستی در کشور داشتند را شناسایی و مورد رصد قرار دادیم، ادامه داد: در تاریخ 19 بهمن یعنی 18 روز قبل از انتخابات یکی از عناصر تکفیری را در مرزهای جنوب شرق شناسایی کردیم که دو بمب دست‌ساز را فراهم کرده بود که امکان کنترل از راه دور را داشت. از او نیم‌کیلو مواد منفجره‌، ریموت کنترل الکترونیکی، و همچنین یک بمب آهنربایی برای چسباندن به خودروها و انجام عملیات تروریستی کشف  ضبط شد.

وزیر اطلاعات در مورد دیگر اقدام ماموران امنیتی گفت: اطلاع داشتیم جریاناتی از سمت غرب قصد ورود به کشور و عملیات تروریستی دارند از این رو همراه با سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی مناطق مرزی را مورد کنترل قرار دادیم و توانستیم در 5 اسفند یک تیم چهار نفره را شناسایی کنیم که اقلام زیادی در ارتباط با عملیات انتحاری با خود همراه داشتند.

علوی از کشف شش جلیقه انتحاری برای عملیات تروریستی، 9 چاشنی انفجاری، یک و نیم کیلو پودر انفجاری آر تی‌ ایکس، 4 سنسور تایمر الکترونیکی و چندین قلم دیگر از ابزار تروریستی از این گروه خبر داد.

وزیر اطلاعات گفت: به مردم شریف ایران اطمینان خواهم داد که وزارت اطلاعات با همکاری سایر دستگاه‌ها از هیچ کوششی برای پایداری امنیت در کشور دریغ نخواهد کرد همانگونه که تاکنون نکرده است و موجب شده شاهد امنیت بی‌بدیلی در کشور باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین به جریانات تروریستی اعم تکفیری و ... اطمنیان می‌دهیم که دستگاه وزارت اطلاعات نقطه کوری ندارد که آنها بخواهند از آن برای ورود به کشور استفاده کرده وبه امنیت مردم ضربه بزنند. هرگز این مجال به آنها داده نشده و از این به بعد نیز داده نخواهد شد.

کد خبر : ۳۵۱۱۹۶