خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا:

اصولگرایان گفتمان‌های خود را متناسب با شرایط جامعه بازتولید نکردند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر رد صلاحیت‌های شورای نگهبان به گونه‌ای نبود که چهره‌های شناخته شده کنار زده شوند نتیجه غیر قابل پیش‌بینی‌تر از این بود.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سال‌های قبل خصوصاً هشت سال دولت احمدی‌نژاد نگاهی به جامعه تحمیل شد مبنی براینکه اگر در کشور حاکمیت یکدست وجود داشته باشد به نفع مردم است. سرخوردگی بخشی از طبقه متوسط و انگیزه طبقه پایین این تفکر را همراهی کرد. از مجلس هفتم حاکمیت انحصاری اصولگرایان باعث بروز مشکلات، مفاسد و سکوت افرادی شد که باید مقابل مفاسد می‌ایستادند اما این کار را نکردند.

وی افزود: در طول مدیریت هشت ساله اصولگرایان مفاسد افزایش پیدا کرد و طبقه متوسط معترض و بی‌اعتماد شدند. طبقه متوسط به بالا نیز احساس کردند در نبود‌ آن‌ها زیان‌های زیادی به کشور وارد می‌شود همین باعث شد به فکر بیفتند تا در مدیریت کشور تاثیرگذاری داشته باشند و به میدان بیایند.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم آرایش رای‌دهندگان را عوض کرد، گفت: اگر رد صلاحیت‌های شورای نگهبان به گونه‌ای نبود که چهره‌های شناخته شده کنار زده شوند نتیجه غیر قابل پیش‌بینی‌تر از این بود. آحاد مردم جامعه نسبت به تفکر اصولگرایی بی‌اعتماد شدند و عقلانیت و تدبیر را در اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان دیدند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران ادامه داد: اصولگرایان گفتمان‌های خود را متناسب با شرایط جامعه بازتولید نکردند.علی‌رغم اینکه بخش عمده مراکز قدرت در دست اصولگرایان بود اما با ناکارآمدی که از خود نشان دادند نتوانستند نظر مردم را به خود جلب کنند.

کد خبر : ۳۵۱۶۶۶