خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله صافی خطاب به سیدحسن خمینی:

مردم جایگاه بیت امام را مثل همیشه حفظ می‌کنند

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با حضور در بیت یادگار امام در قم، با آرزوی توفیق برای بیت شریف امام راحل گفت: بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که حجج اسلام سیدیاسر و سیدعلی خمینی نیز حضور داشتند، آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد.

آیت‌الله صافی همچنین آرزو کرد که ان‌شاءالله همواره بر ارادت مردم به بیت امام افزوده شود.

وی در ادامه با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به آیه شریفه «وعَسَی أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَی أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (شاید چیزی را، ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می‌داند و شما نمی‌دانید)» اشاره کرد و افزود: این‌ها مسائلی است که انسان باید آن‌ها را بفهمد.

این مرجع تقلید سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم گفت: مردم شما را می‌شناسند، مسائل را می‌دانند و همه جهات در ذهن آن‌ها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد.

وی سپس اظهار کرد: جایگاه امام و بیت امام را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می‌کنند و ان شاء الله بعد‌ها هم اینگونه خواهد بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی همچنین با تجلیل از شخصیت حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تأکید کرد: مقامات اشخاص محفوظ است و نمی‌توان آن را کم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از جماران، وی اضافه کرد: من به شما بسیار علاقه مندم.

این مرجع تقلید به ذکر یاد و خاطره امام راحل پرداخت و فقدان ایشان را ضایعه‌ای سنگین خواند و گفت: همچنان جای خالی ایشان در جامعه حس می‌شود.

وی در پایان این دیدار که حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشت، توفیق یادگار امام را در طی کردن مستمر مسیر مدنظر حضرت بقیه الله (عج) از خداوند خواستار شد.

سیدحسن خمینی نیز در این دیدار با تشکر از تشریف فرمایی آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: بی‌تردید حمایت‌ها و الطاف جنابعالی همیشه از جمله مهم‌ترین عواملی بوده است که بدخواهان را نا‌امید کرده و باعث دلگرمی یاران و دوستان امام شده است.

وی افزود: پشت گرمی به اعتماد بزرگانی از قبیل حضرتعالی که استوانه قدرتمند حوزه‌های علمیه و مظهر تقوای الهی هستید همواره هم استقامت را در ما افزوده است و هم باعث شده وظیفه سنگین‌تری را نسبت به حفظ ارزشه‌ای دینی بر دوش خویش احساس کنیم.

یادگار امام خطاب به این مرجع تقلید یادآور شد: همه ما محتاج دعای شما هستیم تا چنانکه فرمودید بتوانیم توکل به خدا و اعتماد به او را در خود بیشتر و بیشتر کنیم و از بدی‌ها نرنجیم و از خوبی‌ها مغرور نشویم.

 

کد خبر : ۳۵۱۹۵۰