خبرگزاری کار ایران

مطهری در گفت‌وگو با ایلنا:

«صدای ملت» نتواست صدای خود را به مردم برساند

سرلیست فهرست انتخاباتی «صدای ملت» گفت: مشی سیاسی «صدای ملت» روشن است و چندین بار هم بر آن تاکید کردیم اما به نظر می‌رسد، آن‌چنان که باید شناخته‌شده نیست.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر این‌که نامزدهای «صدای ملت» در انتخابات به موفقیت نسبی دست یافتند، ‌اظهار داشت: بسیاری از نامزدهای «صدای ملت» از رتبه ۶۰ به بعد، در رتبه‌های خوبی قرار گرفتند و رای آوردند.

او در توضیح علت شکست «صدای ملت» در انتخابات مجلس، گفت: «صدای ملت» امکانات اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را به این لحاظ که اساساً بتواند صدای خود را به‌درستی به مردم برساند، در اختیار ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: ‌ به هر حال تبلیغات اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در مقایسه با «صدای ملت» به مراتب بیشتر بود اما در مجموع نسبت به امکاناتمان آرای خوبی را به دست آوردیم.

مطهری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا علت این شکست، نامشخص بودن مشی سیاسی این جریان است، گفت: مشی سیاسی «صدای ملت» روشن است و چندین بار هم بر آن تاکید کردیم اما به نظر می‌رسد، آن‌چنان که باید شناخته‌ شده نیست.

او با تاکید این‌که اصولگرایان نسبت به آزادی‌های سیاسی و حقوق شهروندی بی‌توجه‌اند و اصلاح‌طلبان نیز گاهی در مسائل فرهنگی دچار تساهل و تسامح می‌شوند، خاطرنشان کرد: «صدای ملت» گروهی است که قصد دارد، نقاط قوت هر دو جریان را اخذ کند اما دچار نقاط ضعف این دو جریان سیاسی نشود.

مطهری تاکید کرد: با این وجود آن‌چه مسلم است، «صدای ملت» نه به اندازه این دو جریان اصلی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی سابقه و عقبه سیاسی دارد و نه به آن میزانی که لازم است در جامعه شناخته‌ شده است.

کد خبر : ۳۵۲۱۴۶