خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عدالت اداری:

بدست آوردن یک کرسی، ارزش کار خلاف شأن و شرع را ندارد

رییس دیوان عدالت اداری با تقدیر از حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رای، گفت: ملت بزرگ ایران روز جمعه برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی افزود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، گفت: مردم با حضور حماسی خود افتخار دیگری آفریدند و با حضور ۶۲ درصدی خود پای صندوق‌های رای، منتخبان خود را به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فرستادند.

او افزود: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که این ملت و مملکت را متنعم به نعمت امنیت که از نعمات بزرگ است، گردانید و این امنیت مرهون حضور مردم و هوشیاری، بیداری و تلاش مسئولان کشور است، آنهم کشوری که اطراف آن را ناامنی فرا گرفته است.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه خوشبختانه طی این ایام، کوچک‌ترین حادثه‌ای که امنیت انتخابات را مخدوش کند، در کشور اتفاق نیفتاده است، اضافه کرد: خداوند را شکر می‌گوییم که هم مردم حضور چشم‌گیری داشتند و هم امنیت حاکم بود.

منتظری همچنین از تلاش، پشتکار و صداقت دست‌اندرکاران انتخابات تقدیر و اظهار امیدواری کرد همه کسانی که توانستند در این انتخابات، آراء مردم را به دست آورند، کمر همت ببندند و صادقانه وظیفه خود را انجام دهند.

او با اشاره به برخی بداخلاقی‌های رسانه‌ای در سایت‌ها و مطبوعات گفت: برخی عناوین، تیتر‌ها و عباراتی که در روزنامه‌ها و فضاهای مجازی طی ایام انتخابات منتشر شده است با مکتب حضرت علی (ع) که خود را تربیت یافته آن می‌دانیم سازگار نیست. آنچه در برخی موارد اتفاق افتاده است، ریختن آبروی افراد و ظلم به آنان بوده است.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: ظلم تنها کشتن افراد نیست، بلکه بالا‌ترین ظلم به بندگان خدا این است که انسان به آبرو، حیثیت و شرف افراد، خدشه و صدمه وارد کند.

منتظری اظهار کرد: در روایات آمده است که آبروی مسلمان در پیشگاه خداوند از کعبه هم مقدس‌تر است. این انتخابات اگرچه افتخاراتی برای ما داشته است، ولی گاهی شاهد برخی رفتارهای دور ازشان مسلمانی نیز، در آن بوده‌ایم.

او با بیان اینکه ما کاری به بحث جناح‌های سیاسی نداریم و خود را برادرانی می‌دانیم که ممکن است تفکر و نگاه‌های مختلف داشته باشیم، ادامه داد: با همه اختلاف‌ها نباید در میدان سیاست آبرو و شرف مسلمانی را مورد هدف قرار دهیم؛ زیرا بدست آوردن یک کرسی ارزشی ندارد که انسان کارهای خلاف شأن و شرع انجام دهد.

رییس دیوان عدالت اداری افزود: همه باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشیم و آنچه در برخی سایت‌ها، مقالات و روزنامه‌ها شاهد بودیم دلالت بر این دارد که به فکر عاقبت و آینده نیستیم؛ زیرا این رفتار‌ها با هیچ معیار اسلامی جور در نمی‌آید و معلوم نیست نماینده‌ای که به این ترتیب وارد مجلس شود در آنجا چگونه رفتار خواهد کرد.

منتظری در ادامه با اشاره به سخنی از حضرت امیرالمومنین، علی (ع) گفت: آن حضرت می‌فرمایند «به خدا قسم اگر مرا شب‌ها تا صبح در حالی که بیدارم روی خارهای تیز بکشانند و زنجیر به دست و پای من ببندند، این حالت برایم محبوب‌تر و زیبا‌تر از آن است.

کد خبر : ۳۵۲۱۶۵