خبرگزاری کار ایران

در پیامی به وزیر کشور؛

رییس‌جمهور از دست‌اندرکاران برگزاری سالم انتخابات قدردانی کرد

رییس جمهور در پیامی به وزیر کشور، با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری سالم و قانونمند انتخابات پرشکوه هفتم اسفندماه تاکید کرد: تجربیات حاصل از مراحل مختلف این انتخابات، می‌تواند سرمایه مناسبی برای اصلاح و تکمیل قوانین و مقررات مربوط شود.

به گزارش ایلنا، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی خطاب به دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به این شرح است:

جناب‌ آقای دکتر رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور

برگزاری سالم و قانونمند انتخاباتی پرشکوه در جمعه ۷ اسفند سال ۱۳۹۴ که برگ زرین دیگری بر کارنامه مردم سالاری دینی افزود و افق تازه‌ای از «همدلی ملت و دولت» را به نمایش گذاشت، شایسته شکر و سپاسگزاری است.

تلاش‌های ارزشمند شما و استانداران و فرمانداران سراسر کشور در کنار هیأت‌های اجرایی که از ماه‌ها قبل با برنامه‌ریزی همه جانبه، مقدمات لازم را آماده کردید و با سعه صدر و قانونگرایی؛ زمینه ثبت‌نام فراگیر و انتخابات رقابتی را فراهم آوردید؛ و با همکاری خیل عظیمی از مسئولان صندوق‌ها و ناظران و بازرسان، امنیت لازم و اطمینان خاطر ملت و افزایش اعتماد عمومی را حاصل نمودید، کاری بزرگ و قابل تقدیر از دیدگاه مردم آگاه و فهیم کشور بود.

ملت شریف ایران هم علیرغم برخی محدودیت‌ها که در احراز صلاحیت‌ها پیش آمد با حضور پرشکوه خود حماسه آفرید و اعتماد خود به صندوق رأی را با گسترش مشارکت خود به جهانیان نشان داد.

برای تداوم این حضور پربرکت و حرکت مبارک، باید نقاط قوت و ضعف آن را شناخت و بهبود بخشید. تجربیات حاصل از مراحل مختلف این انتخابات، می‌تواند سرمایه مناسبی برای اصلاح و تکمیل قوانین و مقررات مربوط شود تا با افزایش شفافیت و پاسخگویی در همه مراحل، مردم و نامزد‌ها اجرای دقیق و کامل قانون را شاهد باشند و با جامعیت قانون و مقررات، راه اعمال سلیقه‌های شخصی را به طور کامل ببندد.

از شما و همه همکاران با ایمان و پرتلاشتان در وزارت کشور و دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها به ویژه وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم و برایتان از درگاه خداوند توفیق بیشتر برای خدمات اثربخش‌تر به ملت بزرگ و صبور ایران را مسألت دارم.

حسن روحانی - رییس جمهوری اسلامی ایران

 

کد خبر : ۳۵۲۲۹۴