خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

لیست مشترک مهم‌تر از اسامی بود/ مرعشی پیروزی ۳۰نفر را پیش‌بینی کرد

متتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: آشتی ملی بهترین تصمیم در مقطع فعلی است.

غلامرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: با ائتلاف اصلاح طلبان با نیروهای معتدل، امیدوار بودیم که در انتخابات پیروز خواهیم شد.

متتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به تجربه تلخ انتخابات سال ۸۴ گفت: لیست مشترک، مهم‌تر از وجود اسامی بود که خوشبختانه در تهران در یک ائتلاف فراگیر اتفاق افتاد. به هر حال هر ائتلافی ویژگی‌های خود را دارد؛ مثل اینکه ممکن است همه افراد به صورت صد در صد مورد رضایت ما نباشند، اما کلیت مجموعه قابل دفاع بود و من این کلیت را یک بلوغ سیاسی تعریف می‌کنم و هر چقدر که از زمان انتخابات می‌گذرد می‌بینیم نتایج این بلوغ سیاسی در جامعه بیشتر دیده می‌شود.

او با اشاره به پیش‌بینی‌های قبل از انتخابات درباره اقبال مردم به لیست اصلاح‌طلبان گفت: پیش‌بینی می‌کردیم بیست نفر از لیست وارد مجلس شوند. اما در چنین شرایطی، وقتی موجی راه بیفتد، بسیار تاثیرگذار است. در این انتخابات و به خصوص در دو شب آخر جوانان سنگ تمام گذاشتند. جوانانی که در دو دهه گذشته بیشترین مشارکت را داشتند و بیشترین هزینه را دادند و در حق آن‌ها ظلم شده بود، با وجود همه این ظلم‌ها وارد عرصه انتخابات شدند و تاثیرگذار بودند

حیدری تاکید کرد: این ظلم در حق جوانان ماست که اصرار کنیم در عرصه انتخابات حضور جدی داشته باشد و وقتی این حضور جدی شد، بگیر و ببند راه بیندازیم و واقعا تحلیل افرادی که دست به این کار می‌زنند را باید خودشان توضیح دهند و تاریخ نیز این رفتار‌ها را ثبت خواهد کرد.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم تاکید کرد: در شبکه‌های مجازی جوانان نقش تاثیرگذاری در پیروزی اصلاح‌طلبان ایفا کردند و نقش اصلی را بر عهده داشتند و با وجود اینکه شخصاً فارغ‌التحصیل رشته برق دانشگاه پلی‌تکنیک هستم، اما نسل جدید ارتباط عمیق‌تری با شبکه‌های جدید مجازی دارد.

حیدری گفت: شب شنبه آقای مرعشی خیلی قاطع پیش‌بینی می‌کرد که سی نفر در مرحله اول وارد مجلس شوند و این اتفاق هم افتاد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با تمام اعتقادم از مقام معظم رهبری، از دست اندرکاران این دوره انتخابات، از هیات‌های اجرایی، از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی تشکر می‌کنم. من نمی‌دانم پشت صحنه چه اتفاقی افتاد، اما باید از سازمان‌هایی که می‌توانستند در شبکه‌های اجتماعی اخلال ایجاد کنند، اما ایجاد نکردند تشکر می‌کنم.

او درباره محور برنامه‌های اصلاح‌طلبان بعد از ورود به مجلس گفت معتقدم شعاری که مطرح شد «آرامش، امید، رونق اقتصادی» یک شعار توخالی نبود و برنامه‌های مدون و با پشتوانه محتوایی تهیه شد.

وی افزود اجرایی شدن برجام یکی از اولویت‌های اصلی ما در مجلس دهم خواهد بود و می‌خواهیم با حفظ احترام متقابل و رعایت حقوق متقابل با کشورهای جهان تعامل داشته باشیم.

نماینده سابق تفرش در مجلس دوم افزود: این مسئله کمک خواهد کرد که اعتماد به کشور و دولت حاکمیت در دنیا بالا برود و ریسک حضور در ایران کاهش بیابد که خود به خود موجب جذب سرمایه‌گذاری خواهد شد که اگر این سرمایه‌گذاری در بخش تولید باشد، موجب اشتغال و در نتیجه درآمد و بهبود معیشت خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه امروز دغدغه معیشت یکی از اولین دغدغه‌های مردم است، گفت: امروز کارگران ما عموما زیر خط فقر هستند و باید این مشکل حل شود. مسئله دیگری که به نظر می‌رسد در این مقطع باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، حرکت به سوی آشتی ملی است. با همه وجودم حس می‌کنم که باید در داخل کشور آشتی ملی باشد تا فضا آرام باشد و مردم ما و دانشگاه‌های ما احساس تنفس داشته باشند و امیدوارم دست اندرکاران اصلی کشور این بلوغ سیاسی را که در بخش اعظم گروه‌های سیاسی اتفاق افتاد و با استقبال مردم مواجه شد را مدیریت کنند تا تداوم داشته باشد. توجه به این مسئله، تاثیر مثبت خواهد گذاشت و تاثیر آن را هم دولت و هم نهادهای امنیتی و نظامی خواهند دید.

کد خبر : ۳۵۲۶۵۰