خبرگزاری کار ایران

پیام‌های آیت‌الله هاشمی در توییتر و اینستاگرام:

واعظ طبسی رفیق روزهای تنهایی‌ام بود؛ خداحافظ رفیق روزهای سخت

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت الله طبسی در پیام تسلیتی در توییتر و اینستاگرام اوج ناراحتی خویش را ابراز نمود

به گزارش ایلنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی طی پیامی در صفحه اینستاگرام و توییتر خود درگذشت آیت الله واعظ طبسی را تسلیت گفت.

متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اینستاگرام به همراه پیام وی در توییتر به شرح زیر است؛

 «انالله و اناالیه راجعون»

درگذشت دوستصدیق، برادر، همسنگر سال‌های مبارزه و همکار عزیز آیت‌الله عباس واعظ‌ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان، عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث تأسف و تألم خاطر گردید.

شخصیت بزرگواری که در دامان پدر شریفشان، حاج شیخ غلامرضا واعظ طبسی، از وعاظ و خطبای زمان، پرورش یافت و علاوه بر تحصیل علوم دینی از محضر بزرگان حوزه‌‌های علمیه، از نخستین روزهای شروع نهضت روحانیت به رهبری امام_خمینی (ره) در صف اول و همیشه هستهٔ مرکزی فعالیت‌های انقلابی در مشهد مقدس بود و با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مؤثر‌ترین شخصیت‌ها برای تثبیت نظام، به ویژه در منطقهٔ شرق کشور بود. حکم امام به ایشان برای ادارهٔ آستان قدس رضوی، مدیریت حوزه علمیه بزرگ مشهد مقدس و تداوم آن در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، نشان از مدیریت پویا و کارآمدشان داشت که طرح عظیم توسعهٔ حرم رضوی و حفظ و توسعه موقوفات آستان قدس رضوی از ماندگار‌ترین کارهای مدیریتیشان است.

اینجانب با تسلیت این مصیبت به #رهبر_بزرگوار_انقلاب، مردم سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی حوزه‌های علمیه، مخصوصا حوزه علمیه مشهد، اعضای خانواده محترم، همسر و فرزندان محترمشان و آرزوی علوّ درجات، همجواری با اولیاء و صلحای الهی را در جوار حضرت حق برایشان خواستارم. امیدوارم مسئولان آستان قدس رضوی، اهداف و طرح‌های ناتمام ایشان را برای ساخت و توسعهٔ حرمی بی‌نظیر ادامه دهند که می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ایرانی ـ اسلامی در جهان تشیّع ‌باشد.

وی همچنین در صفحه توییتر خود، واعظ طبسی را رفیق روزهای تنهایی خود خواند و به این ترتیب از پیکر او خداحافظی کرد.

لازم به ذکر است که آیت الله هاشمی رفسنجانی چند روز قبل از درگذشت آیت الله واعظ طبسی برای ملاقات از او به مشهد سفر کرده بود و امروز در زمان تشییع پیکر او در مشهد مقدس حضور نداشت.

توییت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

واعظ طبسی رفیق روزهای تنهایی‌ام بود، رفیقی که تا آخر پای رفاقتش ایستاد. خداحافظ رفیق روزهای سخت. خداحافظ!

  

 

 

کد خبر : ۳۵۲۹۳۰