خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر دفاع انجام شد

کاشت ۱۱۱ نهال به یاد ۱۱۱ شهید دفاع مقدس

همزمان با ۱۵ اسفند ماه روز درخت کاری با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ۱۱۱ اصله نهال را به یاد ۱۱۱ شهید دفاع مقدس که قرار است پیکر مطهر آنان در ایام فاطمیه در نقاط مختلف کشور تشییع شود غرس شد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در این مراسم با اشاره به حدیث نبوی مبنی بر اینکه «هر کس درختی بکارد و درخت میوه دهد، خداوند به اندازه میوه‌های آن درخت به او ثواب دهد» گفت: ایران سرسبز، آباد و سربلند خواست و آرمان شهیدان، امام شهیدان و از توصیه‌های مؤکد مقام معظم رهبری و همچنین ریاست محترم جمهوری است.

او افزود: امروز به یاد همه شهدای دفاع مقدس، یک‌هزار شهید والامقام وزارت دفاع و ۱۱۱ شهیدی که قرار است در ایام فاطمیه در نقاط مختلف کشور با حضور حماسی و شورانگیز مردم تشیع شوند، ۱۱۱ نهال درخت غرس کردیم.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و حفاظت از مراتع و جنگل‌ها و ترویج درخت کاری از اقدامات اساسی در این حوزه به شمار می‌رود گفت: در کلان شهرهایی مثل تهران که از آلودگی هوا رنج می‌برد باید با گسترش فضای سبز و درخت کاری در هر نقطه‌ای که امکان آن وجود دارد به کاهش آلودگی، ایجاد و حفظ هوای پاک کمک کرد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در خصوص حفاظت از محیط زیست گام‌های بلندی برداشته است، درخت کاری و ایجاد فضای سبز به صورت گسترده در کلیه اماکن ودجا در سراسر کشور و تعطیلی و خارج کردن صنایع دفاعی نظیر کارخانه فولاد در منطقه پاسداران تهران پس از ۵۰ سال را از جمله این اقدامات ذکر کرد و افزود: این روند در چارچوب اجرای طرح آمایش سرزمینی صنایع دفاعی با رویکرد زیست محیطی ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۳۵۳۰۰۹