خبرگزاری کار ایران

بعیدی‌نژاد با اشاره به نشست سازمان همکاری‌ اسلامی:

شرایط فلسطین بسیار وخیم است

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۲۲۲

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه با اشاره به نشست فوق‌العاده اجلاس سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین گفت: امیدواریم این نشست بتواند حداقل یک بار دیگر توجه مردم جهان را به بحران فلسطین جلب کند.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه در صفحه اینیستاگرام خود نوشت: جلسه مقامات ارشد اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی در خصوص موضوع فلسطین امروز صبح در جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ظریف ریاست هیأت جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، افزود: با شرکت در جلسه امروز بعدازظهر وزیران امور خارجه فردا نیز در جلسه سران سازمان همکاری‌های اسلامی سخنرانی خواهند داشت.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه با اشاره به اینکه این جلسه برای بررسی آخرین وضعیت فلسطین برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرایط فلسطین به ویژه وضعیت شهر بیت‌المقدس که یکی از قدیمی‌ترین، تاریخی‌ترین و معنوی‌ترین شهرهای جهان است بسیار وخیم است.

بعیدی‌نژاد ادامه داد: اسرائیلی‌ها روزبه‌روز اقامت مسلمانان در این شهر را مشکل‌تر و اقامت یهودیان در شهر را تسهیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه براساس آمار، در دوره اخیر نزدیک 30 درصد مغازه مسلمانان بسته شده است، عنوان کرد: در حالیکه دسترسی مسلمانان به‌طور مرتب به مسجد الاقصی محدود می‌شود و ساعات زیادی را مسلمانان نمی‌توانند به مسجد وارد شوند، مسجد برای حضور یهودیان در حوالی مسجد بسته شده و برای ساعت‌های طولانی یهودیان ترغیب می‌شوند که برای دعا خواندن به محوطه مسجد بیایند.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه تصریح کرد: ساختن شهرک‌های یهودی‌نشین به‌طور مرتب ادامه دارد و اسرائیل تلاش زیادی به‌عمل می‌آورد که شرایط جمعیتی را در شهرهای مختلف به‌ویژه بیت‌المقدس تغییر دهد.

بعیدی‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه شرایط مردم فلسطین بسیار سخت است و مردم در محدودیت‌های زیادی زندگی می‌کنند، اظهار امیدواری کرد برگزاری این اجلاس بتواند حداقل یکبار دیگر توجه مردم جهان را به بحران فلسطین و جنایاتی که اسرائیل نسبت به این مردم بی‌پناه مرتکب می‌شود، جلب نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز