خبرگزاری کار ایران

سردار طلایی نیک در نشست خبری:

لایحه اصلاح بیمه قانون عمر، عیدی مجلس به پرسنل نیروهای مسلح است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سربازان از مزایای صندوق بیمه عمر و حوادث نیروهای مسلح همانند کارکنان و شاغلین نیروهای مسلح برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، سردار رضا طلایی‌نیک در نشست خبری امروز خود که درحاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در توضیح لایحه اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمانهای تابعه یا وابسته به آنها، گفت: کلیات این لایحه امروز در مجلس مصوب شد که پس از نهایی شدن بیش از ۶۰۰ هزار خانواده بازنشسته و مستمری بگیر نیروهای مسلح را تحت پوشش قرار خواهد داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: با نهایی شدن جزئیات مصوبه امروز مجلس از سال آینده بازنشستگان و وظیفه بگیران نیروهای مسلح اعم از بازنشستگان ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و سازمان‌های وابسته که تحت پوشش بیمه عمر و حوادث نیروهای مسلح بودند پس از دوران اشتغال هم می‌توانند با پرداخت نیم درصد از حقوق ماهیانه و اضافه شدن سهم دولت و صندوق بازنشستگی لشکری از پوشش بیمه عمر و حوادث زمان اشتغال، در دوران بازنشستگی هم بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: با استمرار پوشش بیمه عمر و حوادث در دوره بازنشستگی همانند دوره اشتغال، در صورت بروز حادثهٔ منجر به نقص عضو یا فوت بازنشسته، غرامتی به خانواده مصدوم یا متوفی از صندوق بیمه عمر و بازنشستگی پرداخت می‌شود که این غرامت پرداختی همانند دوره اشتغال در صورت فوت عادی ۴ برابر کل وجوهی است که از حقوق شاغل یا بازنشسته کسر شده و ۴ برابر هم از وجوه پرداختی سهم دولت نیز به خانواده مصدوم یا متوفی پرداخت می‌شود.

سردار طلایی نیک ضمن بیان اینکه اگر فوت ناشی از ماموریت یا خدمت باشد، غرامت تا ۵ برابر پرداخت می‌شود، گفت: در صورتی که شهادت برای عضو صندوق بیمه عمر بازنشسته‌ها و کارکنان نیروهاس مسلح پیش آید، غرامت ۶ برابر وجوه پرداخت شده خواهد بود.

او تاکید کرد: متناسب با نقص عضو از ۵ تا ۱۰۰ درصد هم برای آسیب‌های منجر شده غرامتی محاسبه و از طرف صندوق بیمه عمر پرداخت می‌شود. در قانون مصوب ۱۳۳۵ کارکنان نیروهای مسلح از مزایای بیمه عمر و حوادث برخوردار بودند بدین شکل که در صورت بازنشسته شدن شاغل یک و نیم برابر پرداختی خود و سهم دولت به صورت یکجا دریافت می‌کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، افزود: در قانون اصلاحی سال ۱۳۷۶ بازنشسته‌ها نه تنها از یک و نیم برابر برخوردار نشدند، بلکه از پوشش بیمه عمر و حوادث نیروهای مسلح خارج بودند و تنها با قراردادهای موردی با سایر بیمه و در حد محدود از مزایای بیمه عمر و حوادث برخوردار می‌شدندف این موضوع نارضایتی بسیاری را ایجاد کرده بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح یادآور شد: با اهتمام مشترک وزارت دفاع، ستاد کل نیروهای مسلح و دولت لایحه اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان های تابعه یا وابسته به آن‌ها به مجلس تقدیم شد که موافقت نمایندگان با کلیات آن عیدی خوبی را به کارکنان نیروهای مسلح دادند تا پس از دوران بازنشستگی از مزایای صندوق بیمه عمر و حوادث برخوردار باشند.

سردار طلایی نیک در پایان اعلام کرد: سربازان وظیفه و بسیجیان ویژه چنان چه در دوره خدمت با سانحه‌ای منجر به نقص عضو یا فوت مواجه شوند، متناسب با درصد شاغلین می‌توانند از پوشش بیمه عمر و حوادث برخوردار شوند.

کد خبر : ۳۵۳۵۰۰