خبرگزاری کار ایران

در جریان سفرهای آسیایی انجام شد؛

دیدار ظریف با نخست‌وزیر و رئیس مجلس سنگاپور/ سخنرانی در مرکز تحقیقات خاورمیانه سنگاپور

وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه سفر خود به کشورهای آسیایی وارد سنگاپور شده است در این کشور با نخست وزیر و رئیس پارلمان سنگاپور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه سفر خود به کشورهای آسیایی وارد سنگاپور شده است در این کشور با نخست وزیر و رئیس پارلمان سنگاپور دیدار کرد.

سخنرانی ظریف در مرکز تحقیقات خاورمیانه سنگاپور

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز سه شنبه در مرکز تحقیقات خاورمیانه سنگاپور در جمع تعداد زیادی از دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و روزنامه نگاران مقیم سنگاپور سخنرانی کرد. عنوان سخنرانی وزیر خارجه «تغییر پارادایم از بازی حاصل جمع صفر به راه حل برد - برد: برجام، تجربه‌ای برای فهم بهتر و حل مشکلات منطقه‌ای و بین المللی» بود.

وی در پایان سخنان خود که با استقبال گسترده شرکت کنندگان مواجه شد به سؤالات تعدادی از حاضران در خصوص مسائل بین المللی و تحولات غرب آسیا پاسخ داد.

دیدار ظریف با نخست وزیر سنگاپور

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه دیدار‌های رسمی خود در سنگاپور عصر امروز با «لی هسین لونگ» نخست وزیر سنگاپور دیدار و گفتگو کرد. وزیر امور خارجه در این ملاقات ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف اقتصادی جهت گسترش همکاری‌های دو کشور در شرایط پسابرجام را برشمرد.

نخست وزیر سنگاپور نیز با اشاره به رفع تحریم‌های اعمالی علیه ایران گفت: سنگاپور آماده است در شرایط جدید در تمامی این زمینه‌ها روابط و همکاری‌های اقتصادی با ایران را گسترش دهد. دو طرف همچنین در این ملاقات درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و رایزنی کردند.

دیدار ظریف با رئیس پارلمان سنگاپور

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پایان دیدار‌های رسمی خود در سنگاپور با خانم «حلیمه یعقوب» رئیس پارلمان سنگاپور ملاقات کرد.

طرفین در این ملاقات با تاکید بر همکاری‌های پارلمانی و اقتصادی، در خصوص راههای افزایش روابط دو کشور؛ گفتگو و رایزنی کردند.

رئیس پارلمان سنگاپور در این دیدار، اداره موفق گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و مجموعه ۵+۱ را به ظریف تبریک گفت.

کد خبر : ۳۵۳۹۹۲