خبرگزاری کار ایران

هفته آینده در صحن مجلس انجام می‌شود؛

بررسی احکام دائمی برنامه‌های توسعه و لایحه دودوازدهم بودجه ۹۵

مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ضمن بررسی طرح‌ها و لوایح متعدد، گزارش کمیسیون مشترک درمورد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ کشور را بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس در هفته آتی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در صحن علنی مجلس به بررسی لایحه‌ها و طرح‌های متعدد خواهند پرداخت.

در حالی که بررسی لایحه دو دوازدهم بودجه سال ۹۵ که در نشست روز چهارشنبه گذشته هیات وزیران با قید دو فوریت به تصویب رسید، در دستور کار پارلمان قرار گرفته است، گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ کشور نیز در یکی از جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در جلسات علنی هفته آینده، نمایندگان طرح‌های دوفوریتی ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان (اعاده شده از شورای نگهبان)، توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور (اعاده شده از شورای نگهبان)، طرح یک‌فوریتی منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد، طرح حمایت از احیاء و مردمت بافت‌های فرهنگی-تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر این اساس، طرح استفساریه ماده ۲۴ قانون بیمه، ‌ طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آموزش و پرورش، طرح اصلاح ماده ۱۴ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران، اصلاح ماده ۵۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اصلاح ماده ۲۰۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، اصلاح مواد ۹ و ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اصلاح ماده ۱۶ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و همچنین طرح تشکیل سازمان ملی مهارت و فناوری در دستور نمایندگان مجلس در جلسات علنی هفته آینده قرار دارد.

این در حالی است که مجلس شورای اسلامی به لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ کشور، لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل، لایحه الحاق یک تبصره به قانون اصلاح ماده ۱۲ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان، ‌ لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر، ‌ لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی ژنتیکی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، رد طرح اصلاح ماده ۵ قانون تأسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و نیز رد طرح استفساریه ماده ۱۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

کد خبر : ۳۵۴۵۰۷