خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه انگلستان در دیدار نهاوندیان:

صلح و امنیت منطقه بدون حضور ایران، غیر ممکن است

وزیر خارجه انگلستان با اشاره به نقش تعیین کننده ایران در منطقه گفت: صلح و امنیت منطقه بدون حضور ایران امری غیر ممکن است.

به گزارش ایلنا، فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در دیدار با محمد نهاوندیان، با ابراز خرسندی از برداشته شدن تحریم‌ها و با مثبت ارزیابی کردن مسیر جدید روابط دو کشور از علاقمندی لندن برای توسعه روابط همه جانبه در همه زمینه‌ها با ایران خبر داد و افزود: ما علاقمند هستیم هرچه سریع‌تر در زمینه گسترش روابط دو کشور اقدامات عملی انجام دهیم و برای توسعه روابط اقتصادی با ایران تلاش کرده و فصل جدیدی را در روابط با ایران رقم بزنیم.

وزیر خارجه انگلیس با تشریح برنامه‌های کشورش در توسعه روابط تجاری با ایران گفت: امیدوارم هرچه زود‌تر مشکلات اندکی که در خصوص روابط مالی و پولی و بانکی وجود دارد، رفع شده و ما در این اقدام بسیارجدی و مصمم هستیم موسسه‌های مالی و بانک‌های انگلیسی فعالیت‌های خود را با ایران از سر گرفته و به سرعت گسترش دهند.

هاموند با اشاره به نقش تعیین کننده ایران در منطقه گفت: صلح و امنیت منطقه بدون حضور ایران امری غیر ممکن است و مساعدت ایران در گفت‌و‌گوهای منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم نقش به سزایی در این مسئله خواهد داشت.

وزیر خارجه انگلیس در این دیدار ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر مشکلات کنسولی باقی‌مانده در روابط دو کشور رفع شده و رفت و آمد اتباع دو کشور به سهولت انجام گیرد.

کد خبر : ۳۵۴۷۴۵