خبرگزاری کار ایران

شهیدی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

انقلاب اسلامی و رهبری امروز دنیا را گیج کرده و تکان داده است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: ما مردمی داریم که عاشق پیامبر و نسل ایشان هستند. امروز انقلاب اسلامی و رهبری ما دنیا را گیج کرده و تکان داده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز ۲۲ اسفند و تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام (ره)، با بیان اینکه در واقع شهادت از خانه علی(ع) آغاز شد؛ گفت: این روز را که همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) است روز شهید نامیدیم.

او افزود: پیامبر سه پسر و چهار دختر داشتند. یکی قاسم بود که پیش از بعثت از دنیا رفت، فرزند دوم عبدالله بود که بعد از بعثت به دنیا آمد و او هم در کودکی از دنیا رفت، سومین پسر، ابراهیم، در مدینه متولد شد ولی او نیز در کودکی از دنیا رفت.

شهیدی محلاتی ادامه داد: پیامبر دخترانی به نام زینب، ام کلثوم، رقیه و فاطمه(س) نیز داشت. در عرب دختر را به عنوان فرزند قبول نداشتند و فقط فرزند پسر را خوب می‌دانستند به همین دلیل زمانی که پسران پیامبر از دنیا رفتند کفار مکه خوشحالی کردند و گفتند محمد(ص) کسی را ندارد تا راهش را ادامه دهد و لذا ایشان را با عنوان ابتر معرفی کردند. در همین زمان بود که خدا سوره کوثر را نازل کرد و به پیامبر گفت دشمنان تو ابتر هستند.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه مفسران از سوره کوثر تفسیرهای زیادی دارند، تصریح کرد: خدا در سوره کوثر به حضرت محمد(ص) می فرماید ما به تو نعمت زیادی دادیم. فخر رازی کوثر را به ۱۵ قول تفسیر کرده است. برخی می گویند منظور خدا از نعمت این است که ما به تو اتباع و اصحاب زیادی عطا کردیم و برخی می گویند کوثر قرآن و علم و فضیلت است. همچنین برخی از مفسران می گویند کوثر یعنی کثرت فرزند و بزرگان شیعه معتقدند کوثر همان فاطمه زهرا (س) است و کثرت اولاد از این دختر است. پس فاطمه کوثری است که خدا وعده داد و به پیامبرش عطا کرد.

وی با بیان اینکه معصومین و نسل حضرت محمد(ص) از فاطمه(س) است، گفت: امروز فرزند این خاندان یعنی حضرت امام خامنه‌ای، این ولی فقیه و این مجسمه تقوا، رهبری جامعه را بر عهده دارد و دنیا را تکان داده است. امروز همه گوش به فرمان فرزند پیامبر هستند پس نسل پیامبر ابتر نبود.

به گفته وی در جنگ هر زمان امام اعلام نیاز می کردند کوچک و بزرگ گوش به فرمان فرزند فاطمه(س) راهی جنگ می شدند و حتی کسانی که سن کمی داشتند در شناسنامه خود دست می بردند تا به جبهه بروند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید گفت: ما مردمی داریم که عاشق پیامبر و نسل ایشان هستند. امروز انقلاب اسلامی و رهبری ما دنیا را گیج کرده و تکان داده است.

او خاطرنشان کرد: هفته گذشته تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم با رهبری ملاقات کردند و برادر یکی از این شهدا که یک ماه پیش شهید شده بود، دست ایشان را بوسید و گفت آقا من هم می خواهم بروم.

کد خبر : ۳۵۴۷۵۳