خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی اتمی خبر داد:

رونمایی از سه دستاورد جدید هسته‌ای در حوزه نیروگاهی، بهداشت و اکتشافات

معاون سازمان انرژی اتمی از رونمایی 3 دستاورد جدید هسته‌ای در حوزه نیروگاهی، بهداشت و اکتشافات در روز ملی فناوری هسته‌ای خبرداد.

به گزارش ایلنا، اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس ستاد بزرگداشت مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای در گفت‌وگو با خراسان با اعلام اینکه مراسم رسمی روز ملی فناوری هسته‌ای پنج‌شنبه ۱۹ فروردین سال ۹۵ با حضور مقامات عالی نظام برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این مراسم از چند دستاورد جدید صنعت هسته‌ای در حوزه‌های نیروگاهی، بهداشت، سلامت و اکتشاف و استخراج رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: دستاوردهایی که در این مراسم رونمایی می‌شوند، بومی طراحی و تولید شده و جزو فناوری های برتر و روز دنیا به حساب می‌آیند.

معاون سازمان انرژی اتمی همچنین با تأکید بر این مطلب که این دستاوردها تنها در اختیار تعداد کمی از کشور‌ها بوده و رونمایی از آن‌ها نشان‌دهنده خلاقیت و خودباوری و مدیریت جهادی سازمان انرژی اتمی است، تصریح کرد: پس از موفقیت برجام سازمان انرژی اتمی با دوراندیشی و درنظر گرفتن هزینه - فایده طرح‌ها و پروژه‌ها، تلاش می‌کند با سرریز فعالیت‌های خود به دیگر صنایع زیرساختی کشور به سمت تجاری‌سازی صنعت هسته‌ای در سطح داخلی و بین‌المللی حرکت کند.

زارعان در پایان خاطرنشان کرد: در پسابرجام فعالیت‌های هسته‌ای متوقف نشده بلکه با حفظ دستاوردها و زیرساخت‌های آن افق روشنی را در این عرصه خواهیم داشت.

کد خبر : ۳۵۴۸۸۹