خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

صنعت دفاعی معرف اقتدار و عزت ملی شده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به تهاجم همه‌جانبه دشمنان قسم خورده علیه نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های خیره‌کننده آن گفت: با تلاش رسانه‌های گروهی و مسئولان روابط عمومی وزارت دفاع، صنعت دفاعی به بهترین نحو معرف اقتدار و عزت ملی شده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین قندهاری در جمع مدیران روابط عمومی‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت توجه و اهتمام به جایگاه، نقش و مسئولیت روابط عمومی در کشور به خصوص نیروهای مسلح احساس می شود گفت: تهاجم همه‌جانبه دشمنان قسم خورده نظام اسلامی در قالب جنگ نرم به این دلیل است تا نظام جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های خیره کننده آن را تا آنجا که امکان دارد از چشم جهانیان مخفی کرده و اقتدار روزافزون و جایگاه تاثیرگذار ایران اسلامی را در سطح منطقه و جهان تضعیف و تخریب کند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای اجرای این سناریو و پروژه خود از هیچ کوششی و هیچ ابزاری دریغ نمی‌کنند، اظهار داشت: دشمن با رسانه‌های خود به عنوان بهترین ابزار برای دست یافتن به این آرزوهای واهی تلاش می‌کنند.

قندهاری مسئولان روابط عمومی را سرداران عرصه فرهنگی در مقابله با تمامی شیطنت‌ها و دشمنی‌ها دانست و تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با عزمی جزم و همتی والا و توکل به خداوند متعال و نصب‌العین قرار دادن تدابیر و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا شبانه روز و مردانه در تلاشند تا با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی غنی و اطلاع رسانی آن، این دسیسه‌ها را یکی پس از دیگری نقش بر آب کنند و چه زیبا مقام معظم رهبری در باب اهمیت حوزه روابط عمومی می‌فرمایند که روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارتخانه از یک سو و از سوی دیگر منعکس‌کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می‌گذرد.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «اینکه بسیاری از اخباری که به رسانه‌ها داده می‌شود از طریق روابط عمومی انجام می‌گیرد و باید از افراط و تفریط دور باشد، در عین حال مسئولان در تنظیم خبر و در زمینه ارایه خبر مسئول هستند» اظهار داشت: مسئولان روابط عمومی باید بیش از پیش به کیفیت اخبار توجه کرده و کمیت را ملاک فعالیت قرار ندهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خطاب به مسئولان تبلیغات و روابط عمومی ضرورت آشنا شدن با ماموریت، قابلیت و ظایف روابط عمومی و تبلیغات را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران این عرصه باید هر چه بیشتر با حوزه‌های تخصصی و تکنولوژی و فناوری های روز این دو حوزه مانوس باشند.

قندهاری در ادامه با بیان اینکه تعامل با رسانه‌های گروهی باید براساس ضوابط و مقررات به ویژه دستورالعمل انتشار اخبار نیروهای مسلح باشد، خاطرنشان کرد: تمام فرآیند انتشار اخبار در وزارت دفاع باید با رعایت پیوست امنیتی و ملاحظات حفاظتی صورت گیرد چرا که همانگونه که مثام معظم رهبری فرمودند وزارت دفاع حساس ترین نقطه نظام اسلامی است.

وی تعامل منطقی، صحیح و کاربردی با مدیران، مسئولان و فرماندهان ارشد وزارت دفاع را از ضروریات حوزه روابط عمومی دانست و گفت: مدیران ارشد وزارت دفاع باید به توانمندی‌های مسئولان روابط عمومی اطمینان پیدا کنند تا اطلاع‌رسانی درست و سریع صورت گیرد.

قندهاری تاکید کرد: اهمیت و حساسیت اخبار حوزه دفاعی وزارت دفاع می طلبد که روابط عمومی وزارت دفاع با توجه به رسالت قانونی و ذاتی خود «همانگونه که فرماندهی معظم قوا انتظار دارند» به عنوان سخنگو و مرجع رسمی اعلام مواضع وزارت دفاع به فعالیت خود با دقت و سرعت انجام وظیفه کند. بحمدالله رسانه‌ها با تعامل و ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ با روابط عمومی وزارت دفاع به نحو شایسته به وظیفه خطیرشان عمل کرده اند. امروز شاهدیم که علی رغم تلاش‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، با تلاش و هماهنگی رسانه‌های گروهی و مسئولان روابط عمومی وزارت دفاع و سازمان‌های تابعه، صنعت دفاعی به بهترین نحو معرف اقتدار و عزت ملی شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع انتشار اخبار اقتدارآفرین، عزت‌بخش و دشمن‌شکن حوزه صنعت دفاعی به شکل صحیح، دقیق و به موقع را از الزامات حوزه اطلاع‌رسانی دانست و تاکید کرد: انتظار است تصویری منزلت‌آفرین از وزارت دفاع در رسانه‌های گروهی منعکس شود.

کد خبر : ۳۵۴۹۶۹