خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در نشست خبری:

پیشگیری 95 درصدی زمین‌خواری در سال جاری/ 2700 ساختمان تخریب شدند

استانداری تهران درباره پرونده‌های زمین‌خواری در تهران گفت: خوشبختانه در ارتباط با زمین‌خواری توانسته‌ایم؛ 95 درصد پیشگیری را عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در نشست خبری که امروز در محل استانداری تهران برگزار شد؛ در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حواشی مربوط به برکناری معاونت امنیتی استانداری گفت: پیگیری کردن این موضوع در این شرایط مناسب نیست. سرپرست فعلی معاونت امنیتی از برادران جانباز ما هستند و سابقه امنیتی در کارنامه خود دارند.

ارسال 27 شکایت به هیات اجرایی انتخابات

استاندار تهران همچنین درباره انتخابات 7 اسفند گفت: 27 شکایت به هیات اجرایی انتخابات رسیده بود که بررسی شد و خوشبختانه مشکلی خاصی در برگزاری انتخابات وجود نداشت.

هاشمی ادامه داد: بازشماری آرای صندوق انتخابات در تهران نداشتیم و انتخابات 7 اسفند در تهران از جهات مختلف از جمله آرامش، امنیت، حضور پرشکوه مردم، هماهنگی بین هیات اجرایی و هیات نظارت انتخابات بی‌سابقه بود.

انجام چهارمین سفر رییس جمهور به استان تهران به زودی

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون رئیس‌جمهور 3 سفر به استان تهران داشتند که چهارمین سفر نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: پروژه‌هایی که تاکنون در سفر رئیس‌جمهور در استان تهران اعلام شده و یا می‌شود تا پایان سال 95 به پایان می‌رسد. یکی از ویژگی‌های سفر رئیس جمهور این است که قبل از سفر تمامی پروژه‌ها را کنترل می‌کند و اگر قابل اجرایی شدن باشند؛ اعلام می‌کنند. امیدوارم اعتبارات لازم برای اجرایی شدن این پروژه‌ها اختصاص یابد.

نتایج اعلام شده انتخابات دارای صحت صددرصدی بود

استاندار تهران همچنین درباره اعتراض آقای سجادی کاندید مجلس خبرگان، گفت: آرایی که اعلام شد دارای صحت صددرصدی بود و رهبر معظم انقلاب همانطور که تاکید کردند که حق الناس باید حفظ شود و دقت لازم در شمارش آرا صورت گرفت.

هاشمی با بیان این مطلب که شمارش آرا در 3 بخش کنترل می‌شد، افزود: همچنین زمانی که اطلاعات به سیستم وارد می‌شد 2 نفر همزمان این روند را مورد بررسی قرار می‌دادند. اختلاف آماری که بین هیات اجرایی و هیات نظارت وجود داشت؛ بسیار جزئی و بین 50 الی 100 رای بود.

استاندار تهران همچنین درباره اینکه آیا شورای نگهبان صلاحیت برگزاری انتخابات را تایید کرده است یا خیر گفت: شورای نگهبان از روز گذشته این کار را شروع کرده است.

شرکت 50 درصدی مردم تهران در انتخابات/افزایش 700 هزار نفری

وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای و همچنین انتخابات 7 اسفند دو اتفاق مهم سال 94 بود، اظهار داشت: باتوجه به تبلیغات منفی که صورت گرفت خوشبختانه 62 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. در تهران نیز بیش از 50 درصد و در استان تهران بیش از 58 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند که در تهران شاهد افزایش 700 هزار نفری مردم و در استان تهران شاهد رشد 200 هزار نفری بودیم.

وی همچنین درباره حواشی مربوط به سخنرانی موسوی لاری در ورامین و همچنین سخنرانی اخیر احمدی‌نژاد در ورامین که بودن مجوز انجام شد، گفت: در سخنرانی آقای موسوی لاری هیچ حاشیه‌ای در داخل سالن اتفاق نیفتاد و عده‌ای در بیرون تجمع کرده بودند که گزارش و جزئیات آن را به وزارت کشور فرستادیم.

هاشمی افزود: در ارتباط با سخنرانی احمدی‌نژاد موضوع از این قرار بود که در ابتدا اعلام شد که بنیاد شهید از ایشان دعوت کرده که پس از آن بنیاد تکذیب کرد. ما در نشست‌های ارزشی و همایش‌هایی که مربوط به شهدا و عملیات جنگ تحمیلی است به دنبال مجوز نیستیم اما باید از قبل اطلاع داده شود که چه کسانی دعوت می‌شوند که در ارتباط با سخنرانی احمدی‌نژاد در جمع خانواده‌های شهدا اطلاعی به استانداری داده نشده بود.

پیشگیری 95 درصدی در زمینخواری/تخریب 2700 ساختمان

استانداری تهران درباره پرونده‌های زمین‌خواری در تهران توضیح داد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سال جاری در ارتباط با زمین‌خواری مشخصا و صراحتا نظر خود را اعلام کردند و این را جرم تلقی کردند. خوشبختانه در ارتباط با زمین‌خواری توانسته‌ایم 95 درصد پیشگیری را عملیاتی کنیم اما یکسری ساخت و ساز در گذشته در بستر و حریم رودخانه‌ها وجود داشته که با مجوز قوه قضاییه غالب اینها که 2700 ساختمان می‌شود؛ تخریب شده است. در رابطه با تصرف اراضی ملی نیز گام‌های موثری برداشته شده و پس از رفع تصرف، اراضی به دولت بازگردانده شده است.

ساخت مترو و کاهش آلودگی هوا اولویت دولت در سال 95

وی همچنین ساخت مترو را جزو برنامه‌ اصلی دولت در سال 95 اعلام کرد و افزود: در ارتباط با آلودگی هوا در صورتی که 99 هزار تاکسی فرسوده از کشور خارج شود شاهد کاهش درصد زیادی از آلودگی هوا  خواهیم بود. در سال 93 و 94 آمار روزهای سالم، پاک، ناسالم نزدیک به هم بوده است. امروز در افتتاح مترو مهرآباد آقای قالیباف و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح مترو و کاهش آلودگی هوا را جزو سیاست‌های خود اعلام کردند. 

کد خبر : ۳۵۵۷۵۹