خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در واکنش به گزارش احمد شهید:

روش گزینشی باعث بهبود وضعیت حقوق بشر نمی‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری، در واکنش به گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر به اجلاس ۳۱ شورای حقوق بشر، اعلام کرد: گزارش‌هایی از این قبیل بر اساس نظر چند کشور و به منظور هدف قراردادن برخی کشورهای دیگر با سوء استفاده از ساز و کار‌های بین‌المللی حقوق بشر تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: این روش گزینشی نه تنها باعث بهبود وضعیت حقوق بشر در سطح جهان نمی‌شود بلکه متاسفانه آن را به مسئله‌ای در حد منازعه سیاسی میان کشور‌ها تنزل داده و در درازمدت موجب تضعیف ارتقا حقوق‌بشر در سطح جهانی می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه به نظر ما گزارش گزارشگر در مورد جمهوری اسلامی ایران از نظر محتوایی جانبدارانه و با اهداف سیاسی و تبعیض‌آمیز تهیه شده است، تصریح کرد: از نظر روشی نیز این گزارش نامتوازن و ذهنی است و بیش از اینکه به واقعیات موجود توجه کند بر اساس اطلاعات غیر موثق تهیه شده است.

جابری انصاری با تاکید بر دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات محتوایی خود در زمینه ارتقا حقوق بشر پایبند بوده و مطابق قانون اساسی و ارزش‌های دینی در راستای ارتقای حقوق بنیادین شهروندان خود تلاش مستمر می‌کند، تصریح کرد: در همین چارچوب دولت ایران در حال تدوین و ارائه «منشور حقوق شهروندی» است اما با توجه به آنچه گفته شد و اهداف سیاسی و غیر سازنده این گزارش، آن را بصورت کلی رد می‌کند.

وی افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران، ارتقاء وضعیت حقوق بشر یک موضوع مهم برای همه کشور‌ها بوده و تنها از طریق همکاری و گفت‌وگو و برخورد یکسان و غیر گزینشی قابل تحقق است.

کد خبر : ۳۵۵۸۴۶