خبرگزاری کار ایران

با سخنرانی سیدحسن خمینی‎؛

مراسم تحویل سال ۹۵ در حرم امام برگزار می‌شود

مراسم تحویل سال ۱۳۹۵ در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به خبرگزاری ایلنا به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین جوادی‌راد، معاون فرهنگی آستان مقدس امام خمینی (س) درباره برگزاری مراسم تحویل سال در آستان مقدس امام راحل (س) اظهار کرد: مراسم تحویل سال نو و عید نوروز، با شکوه هرچه تمام‌تر در جوار حرم مطهر امام راحل برگزار خواهد شد.

وی تشریح کرد: مراسم تحویل سال نو از ساعت ۷ صبح روز یکشنبه، اول فروردین، طبق سنت سال‌های گذشته، با حضور پرشور مردم مومن و ولایی ایران اسلامی و در حقیقت‌‌ همان عزیزانی که ارادت خاصی به امام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشتند و طی هشت سال دفاع مقدس فرزندانشان نیز در جبهه‌ها حضور داشتند، برگزار خواهد شد.

وی افزود: این خانواده‌ها، در آن لحظات معنوی و روحانی، به یاد شهدا و در گذشتگانشان در بهشت زهرا (س)، مراسم سال تحویل جدید را در جوار حرم امام راحل و همچنین شهدا برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس امام خمینی (س) خاطرنشان کرد: این مراسم با شکوه با سخنرانی آیت‌الله حاج سید حسن خمینی، یادگار گرامی امام و قرائت دعای تحویل سال توسط ایشان خاتمه می‌یابد.

وی تشریح کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز نیز برنامه‌های خاص و مختلفی را برای مسافرانی که از سراسر میهن اسلامی و حتی کشورهای دیگر جهان به ایران مسافرت می‌کنند پیش‌بینی کرده‌ایم، ضمن این‌که در این ایام، اجرای برنامه‌های مذهبی در حرم امام، در اولویت قرار دارد.

وی اقامه‌ نماز جماعت، سخنرانی، بیان احکام و پاسخگوئی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های مختلفی جهت بازدید زائران را مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در ایام عید نوروز ۹۵ برشمرد و افزود: همچنین در روز سیزده فروردین که روز طبیعت نیز هست، حرم مطهر امام راحل برای مردم تهران و مسافران نوروزی مکان بسیار مناسبی جهت دور هم بودن و استفاده از فضای مذهبی و فرهنگی است.

 

کد خبر : ۳۵۵۸۹۲