خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نمار جمعه تهران:

مسئولان برای حفظ امنیت حجاج تدبیری بیاندیشند

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: این روز‌ها زمزمه سفر حج به گوش می‌رسد که بسیار خوب است. حج فرمانی الهی است اما من به این عزیزان می‌گویم به فکر امنیت جان حجاج هم باشید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای و تبریک به نامزدهایی که موفق به ورود به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شدند، به آیات ۷۵ تا ۷۸ سوره توبه اشاره کرد و گفت: شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حضور قرآن به نام خداوند، قسم می‌خورید که ودیعه‌ای را که ملت به شما سپرده، پاسداری کنید و همواره به اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت پایبند باشید و از قانون اساسی دفاع کنید و در گفته‌ها و نوشته‌ها استقلال کشور و تامین آزادی مردم را درنظر داشته‌باشید. نمایندگان عزیز مردم ایران، شما در پیشگاه قرآن به نام خداوند قسم می‌خورید، پس باید توجه داشته‌باشید که به این عهد و پیمان عمل کنید.

وی همچنین در دومین خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی اظهار داشت: حاج احمد خمینی به حق انسانی وفادار به اسلام بود که در عمل نشان می‌داد مطیع رهبر است. خوشبختانه فرزند عزیز ایشان نیز از پدر تبعیت کرده و وفاداری به مقام معظم رهبری را در مقاطع مختلف به اثبات رسانده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارزه تهران با اشاره به حمله به مدرسه فیضیه قم در تاریخ دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۲ توسط رژیم شاه تصریح کرد: خداوند عذاب شاه را روزافزون کند و فرمانده او را که آمریکا است، نابود کند.

موحدی کرمانی با اشاره به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری خاطرنشان کرد: تعداد مجروحان به نسبت سال‌های گذشته بسیار کاهش داشته است اما متاسفم که اساساً‌ چرا این اتفاق می‌افتاد. هر کس بشنوند به این فکر می‌کنند که چرا چنین اتفاقی برای مردم فرهیخته ایران می‌افتد!

او ادامه داد: از مسئولان می‌خواهم که برای مراسم چهارشنبه‌سوری سال‌های آینده شرایطی برای شادی و مسرت جوانان فراهم کنند. ما با این شادی مخالف نیستیم اما چرا باید همدیگر را کور کنند یا خدایی نکرده همدیگر را بکشند. البته آمار مجروحان و کشته‌شدگان نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته، اما همین میزان هم نگران‌کننده است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری آزمایش‌های اخیر موشکی ایران ابراز داشت: از نظر تجهیزات دفاعی بسیار پیشرفت کرده‌ایم و موشک‌های بالستیک به خوبی عمل می‌کنند اما در حالی که ما خود را برای دفاع قوی می‌کنیم، امریکا می‌گوید شما حق ندارید. چگونه است که ما حق نداریم خودمان را برای دفاع قوی کنیم؟!

موحدی کرمانی با بیان اینکه امریکا سلاح‌های کشنده را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد و آل‌سعود را برای کشتن مردم بیگانه یمن تجهیز می‌کند، یادآور شد: دو میلیون دلار هزینه کرده‌اند که بگویند، حزب‌الله تروریست است و عجیب این است که شورای همکاری خلیج فارس اعلام می‌کند که حزب‌الله تروریست است. این‌ها باید از این رفتار خود شرم کند. عربستان در دو حمله به بازارهای یمن بیش از ۱۲۰ کشته و زخمی به جا گذاشته و دنیا و امریکا این صحنه‌ها را نمی‌بیند.

وی افزود: عربستان مدعی اسلام است و می‌گوید قرآن بخوانید، چگونه به خود اجازه می‌دهد، خون مسلمانان را بریزد. آیات بسیاری درباره ریختن خون مسلمانان آمده و سوال اینجاست که این عربستان که به مردم خودش هم رحم نمی‌کند، چه زمانی بیدار خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به نزدیک‌شدن به ایام حج بیان کرد: این روز‌ها زمزمه سفر حج به گوش می‌رسد که بسیار خوب است. حج فرمانی الهی است اما من به این عزیزان می‌گویم به فکر امنیت جان حجاج هم باشید. هنوز حادثه تلخ منا فراموش نشده و دل‌های ما مجروح است. این همه کشتار و شهادت در منا رخ داد و قدر مسلم حکام سعودی هم بی‌تفاوت تماشا کردند.

موحدی کرمانی خطاب به مسئولان یادآور شد: مسئولانی که در کشورمان برای حج برنامه‌ریزی می‌کنید، امنیت جان حجاج را هم درنظر بگیرید. اگر منتظر باشید که حکومت سعودی کاری کند، راه به جایی نخواهیم برد چراکه آن‌ها دروغ می‌گویند. آن‌ها به دنبال کشتن ما هستند و علمای مسلمان‌نمای سعودی می‌گویند که ایرانی و شیعه مسلمان نیست و هر کس ایرانی را بکشد به بهشت می‌رود. من درخواست می‌کنم این مسئله را به دقت مورد توجه قرار دهید و سعی کنید، اعزام حجاج همراه با امنیت و حفظ جان حجاج باشد.

او در پایان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم انقلابی‌ماندن حوزه‌های علیمه عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرموند که حوزه‌های علمیه انقلابی بمانند و من به ایشان عرض می‌کنم، مردمی که به انقلاب رای دادند، پشتیبان انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، به ویژه حوزه علیمه قم هستند. بزرگان حوزه‌های علمیه به ویژه در حوزه علمیه قم، باید ریشه این تفکر انقلابی نبودن را بخشکانند و صاحبان این تفکر خطرناک اگر وجود دارند، باید بدانند که از مردم ایران جدا هستند.

کد خبر : ۳۵۶۲۹۸