خبرگزاری کار ایران

پیام نوروزی معاون رییس جمهور؛

ملت بزرگ ایران سال ١٣٩۵ را با امید آغاز می‌کند

معاون زنان و امور خانواده رییس جمهور در پیامی سال نو را تبریک گفت

به گزارش ایلنا متن پیام شهیندخت مولاوردی به شرح زیر است:

سال ١٣٩۴ با عنوان همدلی و همزبانی ملت و دولت مزین شد؛ که صد البته با پایان سال‌ها این عناوین را نباید پایان یافته و مختص‌‌‌ همان سال‌ها تلقی کنیم.

در سال ١٣٩۴ دو رویداد بزرگ بیش از سایر اقدامات ریز و درشت خودنمایی می‌کند؛ گام بلندی که توسط دولت با حمایت و نظارت مقام معظم رهبری برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای برداشته شد و گام بلند دیگری که ملت در خلق حماسه بزرگ هفتم اسفند برداشت. با این رویداد‌ها مسیر برای برداشتن گام‌های بعدی هموار‌تر شده است.

در سال ٩۵ و لحظه تحویل سال همانند سالهای گذشته جای بسیاری از عزیزان در میان ما خالی است؛ به ویژه شهدای فاجعه منا و شهدای مدافع حرم؛ در این لحظات دل‌های همه ما پیش خانواده‌های این عزیزان و دعاگوی همه آن‌ها خواهد بود.

در سالی که پشت سر می‌گذاریم تروریسم و خشونت و افراطی گری در گوشه و کنار جهان همچنان مجال عرض اندام یافت و زنان و کودکان بی‌شماری را نیز به ویژه در منطقه و در کشورهای سوریه و یمن و عراق و... قربانی خود ساخت.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال ١٣٩۴ از جایگاه ستادی و فرابخشی فعالیت‌های خود را در شناسایی مسائل و مشکلات و خلأ‌ها و فاصله‌ها و شکاف‌ها و جلب توجهات و ایجاد حساسیت نسبت به آن؛ شناسایی و مدیریت ظرفیتهای موجود و ترویج_همکاریهای شبکه‌ای در حوزه زنان و خانواده در چارچوب برنامه پنجم توسعه را، برغم تمام حاشیه سازی‌ها، پیشداوری‌ها و بی‌انصافی‌ها که ذره‌ای در انگیزه و اراده‌مان خللی ایجاد نکرد، تداوم بخشید و به موازات آن تلاش لازم را با همگرایی و هم افزایی دستگاههای ذیربط در تدوین برنامه ششم توسعه (لایحه احکام و سند برنامه) به کار بست. بر این اساس این معاونت در سال ١٣٩۵ مصمم‌تر از قبل راهبرد «توانمندسازی همه زنان و دختران در همه سطوح در جامعه دوستدار خانواده» را در دستور کار خود قرار داده است و برای تحقق آن دست همکاری و یاری خود را به سوی تمام جریانات، گروه‌ها، صاحبنظران و اندیشمندان دراز می‌کند.

آغاز و پایان سال ١٣٩۴مقارن بود با ایام فاطمیه و عید و سالمان رنگ و بوی فاطمی داشت و اما تقارن ابتدا و انتهای سال ١٣٩۵ با میلاد زهرای اطهر (س)؛ این شاهد مثال برای همه نسل‌ها و همه عصر‌ها، سال آتی را از سال‌های دیگر متمایز کرده و سمت و سوی دیگری به آن بخشیده است.

ملت بزرگ ایران سال ١٣٩۵ را با امید آغاز می‌کند؛ امید به آرامش، امید به رونق اقتصادی و تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و امید به تحقق تمامی برنامه‌ها و وعده‌ها و شعارهای دولت تدبیر و امید

با آرزوی سالی توام با برکت، سلامتی و شادکامی برای همه ایرانیان و برقراری دوستی، مهربانی، امنیت و صلح در سراسر جهان، از خدا می‌خواهیم بهترین احوال را در سال جدید برای همه بندگان خود مقدر نماید.»

معاون رئیس جمهور؛ شهیندخت مولاوردی - بیست و نهم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود و چهار

 

کد خبر : ۳۵۶۴۶۴