خبرگزاری کار ایران

سفیر کشورمان در مراسم جشن نوروز در قزاقستان:

رمز ماندگاری نوروز مطابقتش با ارزش‌های انسانی است

جشن نوروز سال ۱۳۹۵ با حضور و مشارکت گسترده ایرانیان مقیم قزاقستان، کارکنان سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران در آستانه و خانواده‌های آن‌ها و اعضای تیم ملی کشتی کشورمان اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک به قزاقستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی دمیرچی لو سفیر کشورمان در قزاقستان طی سخنانی ضمن تبریک سال نو به هموطنان عزیز ایرانی و آرزوی سالی پر از خیر و برکت برای همه ایرانیان و میهن عزیزمان ایران با اشاره به ویژگی‌ها، پیام و قدمت نوروز به عنوان یکی از آئین‌های کهن بشری که در طول تاریخ تداوم پیدا کرده است، آن را از افتخارات ایرانیان دانست که به تمدن بشری هدیه کرده‌اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، نشاط، سرزندگی، امید، تلاش برای شروعی جدید، همبستگی و همزیستی، توجه به خالق و استعانت از خداوند متعال، توجه به خانواده، اقوام و همه انسان‌ها، احترام به بزرگتر‌ها و در عین حال کودکان، کنار گذاشتن کدورت‌ها و کینه‌ها و محبّت به یکدیگر را از پیام‌های زیبای نوروز ذکر کرد.

دمیرچی لو دلیل ماندگاری نوروز در طول تاریخ را همخوانی و مطابقت پیام و آئین‌های نوروزی با فطرت، سرشت و ارزش‌های انسانی ذکر کرد و گفت: علی‌رغم تحولات و تلاطم‌های زیادی که کشور ایران در طول تاریخ با آن مواجه بوده و در معرض تهاجم اقوام و کشورگشایان قرار گرفته و در حملات مغول‌ها، تیمور، اسکندر، جنگ‌های متعدد تحمیل شده بر ایران و اشغال و تجزیه ایران نوروز از گزند تحولات بدور مانده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، ارسال پیام‌های تبریک نوروزی از سوی سران کشورهای بزرگ جهان را نشانگر ظرفیت نهفته در این آئین کهن دانست که ضرورت دارد به نحو شایسته‌ای برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی مورد بهره برداری قرار گیرد.

سفیر کشورمان در قزاقستان همچنین ضمن تبریک عید نوروز و موفقیت‌های کسب شده به اعضای تیم ملی کشتی کشورمان حاضر در مراسم با اشاره به اهتمام این عزیزان برای افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم کشورمان در شرایط سخت و دوری از خانواده در شرایطی که اکثر ایرانیان نوروز را در کنار خانواده‌های خود جشن می‌گیرند، از آنان به عنوان قهرمانانی نام برد که موجب مباهات ایران و ایرانیان هستند.

در این مراسم برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت حکایت‌هایی از بوستان سعدی، اجرای سرودهای متناسب با آئین‌های نوروزی توسط دانش آموزان ایرانی و پخش نماهنگ‌های ایرانی در نظر گرفته شده بود که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

کد خبر : ۳۵۶۶۰۱