خبرگزاری کار ایران

پیام نوروزی وزیر کار:

کاهش قدرت خرید، کارگران را می‌آزارد/ به ایجاد فضای مساعد برای زندگی امیدوارم

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی فرارسیدن نوروز را به امامی مخاطبان این وزارت خانه از جمله کارگران، بازنشستگان، معلولان و تعاون گران تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام نوروزی علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که در آن با اشاره به واقعیت‌هایی همچون پایین بودن مزد و مستمری کارگران شاغل و بازنشسته، وعده‌هایی نیز در خصوص تقویت حمایتهای اجتماعی از طریق ایجاد توسعه اقتصادی نیز داده شده؛ به شرح ذیل است.

فرارسیدن بهار طبیعت و عید نوروز را به همه مردم ایران و بالاخص کارگران، معلولان، بیماران نیازمند مراقبت‌های خاص، تعاون گران و همه زحمتکشان و گروه‌های مختلفی که مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، تبریک می‌گویم.

امیدوارم سالی مشحون از شادی و موفقیت پیش رو داشته باشند و جریان زندگی در سال ۱۳۹۵ نیز شادی، سلامتی و امیدواری را برای همگان به بار آورد.

سال ۱۳۹۴ رو به پایان است و در آستانه بهار، هم‌چنان که از مقلب القلوب می‌خواهیم که احوال همگان را به احسن الحال بگرداند، دغدغه‌ها و امید‌ها نیز ما را فرا می‌گیرند.

برای مردم شادی آرزو می‌کنم اما دغدغه کارگران بیکار، زنان سرپرست خانوار، معلولان، کودکان کار و بی‌سرپرست و کارفرمایانی که بیم تعطیلی بنگاه‌های خویش را دارند، یک لحظه نیز مرا به حال خویش‌‌ رها نمی‌کند.

اگرچه در سالی که رو به پایان می‌رود بسیار تلاش کردیم تا باری از دوش همه ایشان برداریم و دستاوردهایی داشتیم، اما بزرگی مشکلاتی که پیش روست مانع از آن می‌شود که از کار خویش راضی باشیم.

اگرچه برای سومین سال میزان افزایش دستمزد‌ها بیش از نرخ تورم بوده است، اما هنوز کاهش قدرت خرید کارگران بر اثر تورم‌های بزرگ سال‌های گذشته، جسم و جان این قشر را می‌آزارد.

اگرچه سختی بسیار به جان خریدیم تا افزایش حقوق بازنشستگان قدرت خریدشان را افزایش دهد و معوقات آن‌ها پرداخت شود، اما کیست که دل‌نگران آنها نباشد؟

اگرچه برای توسعه و هدفمند کردن حمایت‌های اجتماعی از زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معلولان اصرار و اقدام کرده‌ایم، اما مگر می‌شود نگران دشواری زندگی آن‌ها نبود؟ و حتی وقتی آمار‌ها از تولید اشتغال برای صد‌ها هزار نفر خبر می‌دهند، نمی‌شود چند میلیون بیکاران را از جلوی چشم دور کرد. لذا درد و رنج‌ میلیون‌ها نفر را درک کرده و دل‌نگران و پردغدغه به سوی نوروز می‌روم.

اما امیدهای ما از دغدغه‌هایمان بزرگ‌تر هستند. امید ما به عقلانیتی است که آرامش و فضایی مساعد‌تر برای زندگی، کار و پیشرفت فراهم کرده است. امید ما به آگاهی فزاینده‌ای که همگان را در بر گرفته، آگاهی بر بزرگی مشکلاتی که پیش رو داریم و راهکاری که باید در پیش بگیریم تا ایران جایی بهتر برای زندگی باشد.

امید ما به اعتماد و درک متقابلی است که میان مردم و دولت ایجاد شده، اعتمادی که گام به گام قفل‌ها را می‌گشاید. ما به صراحت و شفافیتی که بین مردم و دولت شکل گرفته است امیدواریم؛ مشکلات انکار نمی‌شوند و همگان را به یاری رساندن برای کسب موفقیت فرامی‌خوانیم.

ما به قفل‌های گشوده‌شده در سیاست خارجی؛ عزم‌ها و اراده‌های استوار در عرصه سیاست داخلی برای دوری از تنش و در عوض تلاش برای توسعه و خدمت به مردم؛ و اراده شکل‌گرفته برای پیشرفت اقتصادی امیدواریم. اعتماد مردم به دولت که در انتخابات هفتم اسفند بازتابی چشمگیر داشت، ما را به کار و تلاش بیشتر امیدوار ساخت. باز شدن زنجیر تحریم از دست و پای کشور و موجی از امیدواری که برانگیخته، امیدوارکننده است.

اکثریت قاطع شاخص‌ها و پیش‌بینی‌ها نشان از سال امیدوارکننده ۱۳۹۵ دارند. امیدوارم با مشارکت و اعتماد مردم، و تدبیر و استقامت دولت بر مسیر انجام اقدامات درست، سال ۱۳۹۵ بیش از سال ۱۳۹۴ مشحون از دست‌آرودهایی بزرگ و ستایش ‌برانگیز برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد و برای رسیدن به چنین موفقیتی، از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

ما با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا رشد اقتصادی توأم با افزایش اشتغال ایجاد شود و حمایت‌های اجتماعی را هدفمند‌تر و مؤثر‌تر خواهیم ساخت.

اگرچه مشکلات پیش روی ما، بزرگ هستند اما مشارکت مردم و اراده دولت و نیز تدابیر حامیانه اطمینان بخش رهبری معظم، روح امام راحل و شهدای این مرز و بوم و معنویت ناشی از دعاهای خیر مردم مومن ایران زمین سبب خواهد شد آینده‌ای روشن‌تر در سال ۱۳۹۵ پیش رو داشته باشیم. سال ۱۳۹۵ زمان تلاش بیشتر و اعتماد بیشتر میان مردم و دولت است.

اگر این اعتماد شکل بگیرد، راه ما به سوی پیشرفت هموار‌تر خواهد شد. لذا امیدوارم سال آینده، سال تقویت اعتماد در همه سطوح و جوانب باشد و بر مبنای ا ین سرمایه گرانقدر بتوانیم بیش از گذشته موفق باشیم و دغدغه‌های همه ما اندکتر و امید‌هایمان افزون‌تر شود.

کد خبر : ۳۵۶۶۱۳