خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور:

همه تلاش خود را برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کار می‌گیریم

رییس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تاکید کرد: دولت تمام تلاش خود را برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید معظم له به کار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح نوار ساحلی غرب جزیره کیش اظهار داشت: در نشست روز سه‌شنبه رؤسای مناطق آزاد کشور در جزیره هندورابی، اقدامات انجام شده در چارچوب بند ۱۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بررسی می‌شود. 

رییس‌ جمهور گفت: بند ۱۱ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مناطق آزاد و نقش آن‌ها در تقویت بنیه اقتصادی کشور با جذب فناوری و سرمایه و تلاش برای صادرات و تولید اختصاص دارد. 

روحانی اظهار داشت: در جلسه رؤسای مناطق آزاد کشور برنامه‌هایی که به اجرای بند ۱۱ شتاب می‌دهد بررسی و نهایی می‌شود. 

رییس‌ جمهور همچنین در این گفتگو به جزئیات طرح‌های تصفیه‌خانه ده هزار مترمکعبی، شرکت دانش بنیان «همانندسازی بافت»، طرح اصلاح و بهسازی نوار ساحلی غرب جزیره کیش، هتل ترنج و احداث نیروگاه تولید برق و آب که امروز مورد بازدید قرار گرفتند، اشاره کرد. 

روحانی همچنین از طرح اصلاح و بهسازی نوار ساحلی غرب این جزیره و همچنین هتل ترنج که در یکصد واحد مجزای ۴۰، ۶۰ و ۱۲۰ متری بر روی آب ساخته شده، بازدید کرد. 

در جریان این بازدید‌ها مسافران و ساکنان این مناطق با خوشامدگویی به حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، نوروز را به ایشان شادباش می‌گفتند و از تلاش دولت برای ساختن ایران اسلامی قدردانی می‌کردند. 

شماری از خانواده‌ها نیز با رییس جمهوری در فضایی صمیمی گفتگو کرده و عکس یادگاری گرفتند. 

همچنین رییس جمهور در ادامه سفر به جزیره کیش از طرح احداث نیروگاه تولید برق و آب در جنوب این جزیره بازدید کرد. 

این نیروگاه با ظرفیت یکصد مگاوات برق در ۲۰ هزار متر مکعب آب در روز در دست احداث است. هزینه ساخت این نیروگاه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. رییس جمهوری همچنین روز دوشنبه از ساحل سیمرغ در شمال شرقی جزیره دیدن کرد.

کد خبر : ۳۵۶۶۱۷