خبرگزاری کار ایران

خوشرو در مراسم سال نو در سازمان ملل:

گفتمان نوروز بر اعتدال بنا شده است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی کشورمان در سازمان ملل گفت: گفتمان نوروز بر اعتدال بنا شده است. اعتدال در طول شب و روز و میانه‌روی در نحوه زندگی. اکنون اعتدال نیاز واقعی جهان مشحون از افراط گرایی است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی کشورمان در مراسم نوروز در سازمان ملل که به میزبانی ایران برگزار شد، نوروز را یک پدیده جامع فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد که منعکس کننده شادی، باهم بودن، مراقبت از طبیعت، میانه روی و پاکیزگی خانه و خویش و هم‌چنین پیام‌آور امید، شادی، نور، زندگی و عشق است.

خوشرو مرتبط کردن انسان و طبیعت و فراخواندن بشر به حفظ محیط زیست را یکی از ابعاد نوروز برشمرد و اظهار کرد: نوروز فرصتی را فراهم می‌آورد تا بشریت به تلاش مشترک جهت تحقق اهداف توسعه پایدار بیشتر بیندیشد.

سفیر کشورمان در سازمان ملل در ادامه به وجه دیگر نوروز پرداخت و گفت: این جشن کهن ابنای بشر را فارغ از قومیت،‌ نژاد یا ملاحظات اقتصادی و سیاسی گرد هم می‌آورد و در یک کلام مشوق فرهنگ صلح است.

او افزود: گفتمان نوروز بر اعتدال بنا شده است. اعتدال در طول شب و روز و میانه‌روی در نحوه زندگی. اکنون اعتدال نیاز واقعی جهان مشحون از افراط گرایی است.

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در پایان افزود: در جهانی که افراط‌گرایی و رادیکالیسم پدیده‌های شومی چون تروریسم، جنگ، مرگ و ویرانی را برانگیخته‌اند، نوروز پیام‌آور صلح و مداراست و فرصت مغتنمی را فراهم می‌آورد تا به جامعه جهانی و بشریت، زیبایی‌های دوستی، صلح و همکاری میان مردمان جهان را ارزانی دارد.

کد خبر : ۳۵۶۷۲۰