خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده در گفت وگو با ایلنا:/تکرار/

همکاری ضعیف با دولت یازدهم، مهمترین ویژگی مجلس نهم بود

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات گفت: تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس نهم به صورت دائم با لوایح پیشنهادی دولت مخالفت کردند که برخی از این برخوردها سیاسی بود، نه بر اساس مصلحت عمومی مردم.

محسن مهرعلیزاده در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به انتخابات مجلس دهم گفت: مردم با عظمت سر صندوق‌ها حاضر شدند و نمایندگان خود را انتخاب کردند. آن هم نمایندگانی که طرفدار استقرار عقلانیت و کار کارشناسی بوده و هستند. امیدواریم این نمایندگان هم بتوانند به وظایف خود عمل کرده و با ارائه طرح‌های مناسب به دولت کمک کنند.

او ضمن ارزیابی عملکرد مجلس نهم گفت: ویژگی کلی این مجلس همکاری ضعیف با دولت یازدهم بود. تعداد قابل توجهی از نمایندگان این مجلس به صورت دائم با لوایح پیشنهادی دولت مخالفت کردند که برخی از این برخوردها سیاسی بود، نه بر اساس مصلحت عمومی مردم. این عده با شعار دفاع ازمنافع ملی این تخریب‌ها را انجام دادند که نمونه آن را در برجام مشاهده کردیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مسئولان ما طی نوزده ماه کار کارشناسی و با رعایت همه الزامات رهبری می‌خواستند نشان دهند که ما به دنبال جنگ طلبی نیستیم و ملت مقاومی هستیم که این کار هم صورت گرفت اما مخالفت‌های صورت گرفته در مجلس ناشی از برخی موضع‌گیری‌های سیاسی بود که دود آن به چشم مردم می‌رود این در حالی است که آنها ضمن مخالفت هیچ گاه پیشنهاد روشنی هم ارائه نمی‌کردند.

او با بیان اینکه مجلس دهم با هوشیاری مردم و اعتدال شکل گرفته است، گفت: توقع این است که نمایندگان مجلس دهم با درک صحیح از مسائل اقتصادی و سیاسی اولویت‌ها را به خوبی بشناسند و با توجه به شرایط پسابرجام راه را برای روابط اقتصادی و سیاسی با دنیا باز کند. بنابراین اولویت‌های کاری مجلس دهم باید توجه به معیشت مردم و راه اندازی مجدد ظرفیت‌های تولیدی باشد.

مهرعلیزاده توجه به صنعت گردشگری را از دیگر اولویت‌های مجلس دهم برشمرد و گفت: ما با سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانیم درآمد خوبی را داشته باشیم بنابراین باید از طرق مختلف زمینه افزایش سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم. دراین زمینه مجلس نقش مهمی دارد. مجلس می‌تواند راه دولت را در این زمینه تسهیل کند.

کد خبر : ۳۵۶۸۷۰