خبرگزاری کار ایران

لاریجانی:

ریشه بسیاری از مشکلات کشور در بیکاری و اقتصاد بیمار است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه هم اکنون شرایط برای فرصت های جدید شغلی در کشور فراهم شده و باید از فرصت های به وجود آمده برای رونق کسب و کار کشور استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی شنبه شب در جمع مردم آمل در آستانه امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان تصریح کرد: برون رفت از مشکلات زیادی که کشور در یک دهه گذشته از بابت تحریم و رکود داشته و به تولید و اقتصاد خسارت های زیادی وارد شده، زمانبر است.

لاریجانی افزود: اگر بخواهیم مشکلات فعلی کشور را رفع و شرایط را برای آبادانی فراهم کنیم، باید رشد اقتصادی داشته باشیم و تحقق این مهم هم تولید محوری است.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات کشور در بیکاری و اقتصاد بیمار است ، گفت : تا زمانی که موتور تولید کشور روشن نشود و راه نیفتد ، مشکلات موجود کشور نیز باقی خواهد ماند و حل نخواهد شد.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: اقتصاد سالم بر پایه تولید داخل در بخش کشاورزی ، صنعت و خدمات استوار است و باید با تکیه بر این عوامل مهم مشکل بیکاری را که مشکل عام کشور است، حل کنیم .

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون شرایط برای فرصت های جدید شغلی در کشور فراهم شده و باید از فرصت های به وجود آمده برای رونق کسب و کار کشور استفاده کرد .

لاریجانی ادامه داد : سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، ضرورت کشور است و باید برای تحقق آن اقدام عملی صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به توافق هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: برداشتن تحریم ها باید در چارچوب توافق های صورت گرفته و بدون بهانه گیری باشد.

وی افزود: با وجود اینکه چند ماه از زمان قانونی برداشته شدن تحریم های ایران گذشته ، اما همچنان برخی شیطنت های رسانه ای و دیپلماتیک نقض کننده توافق انجام شده است.

او ادامه داد : خوشبختانه موضوع استفاده از فناوری و دانش هسته ای در ایران به نتیجه و سرانجام خوبی رسیده و مناقشه ای که کشور طی 10 تا 12 سال گذشته داشته ، به دستاوردهای خوبی در سال گذشته رسیده که امیدواریم ثمره خوش آن را مردم در زندگیشان لمس کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوعی که مورد بحث و بسیار مهم است، حفظ ومراقبت از دستاوردهای هسته ای است که باید مسیر خود را به درستی و درچارچوب قوانین بین المللی طی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همانند سال های گذشته برای تعطیلات نوروزی به آمل سفر کرد و برای اقامه نماز مغرب و عشاء به زیارت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) مشرف شد .

 

کد خبر : ۳۵۷۲۶۱