خبرگزاری کار ایران

انصاری در جمع خبرنگاران:

تحریم‌های جدید نقض برجام نیست / تهیه بسته جامع اقتصاد مقاومتی توسط دولت

معاون امور پارلمانی ریاست جمهوری گفت: دولت بسته جامعی برای اجرایی کردند محورهای ده گانه مد نظر مقام معظم رهبری تهیه کرده و آقای رئیس جمهور نیز در جلسه هیات دولت تاکید کرد که همه دستگاه‌ها عملیات اجرایی مربوط به خود را انجام دهند و امروز نیز نخستین جلسه ستاد فرماندهی با حضور آقای جهانگیری برای تسریع راه‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید انصاری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خوشبختانه پیگیری‌های جدی از ابتدا صورت گرفته و این مسئله جزء مبانی اقتصادی برنامه‌های دولت بوده است.

او ادامه داد: من هم به دلیل اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو کمیسیون بررسی سیاست‌ها بوده‌ام پیگیری‌های جدی از ابتدا داشته‌ایم و در حال حاضر نیز عضو ستاد پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی هستم.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد:‌ دولت بسته جامعی برای اجرایی کردن محورهای ده گانه مدنظر مقام معظم رهبری تهیه کرده و دیروز هم آقای رئیس جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کرد که همه دستگاه‌ها عملیات اجرایی مربوط به خود را انجام دهند و امروز نیز نخستین جلسه ستاد فرماندهی با حضور آقای جهانگیری برای تسریع راه‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: از آنجا که از ابتدا این سیاست‌ها مبتنی بر مبانی علمی و کارشناسی بود دولت پیش از این در خصوص بسیاری از این محورها اقدام کرده است و قرار شده گزارش اقدام‌هایی که در سال گذشته در این حوزه انجام داده‌ایم از طریق دستگاه‌های ذیربط به خصوص در حوزه‌هایی همچون کشاورزی، آب، گمرک، بانک‌ها و علم و فناوری به اطلاع مردم برسد.

انصاری همچنین در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تحریم‌های جدید و احتمال نقض برجام در پی این تحریم‌ها خاطر نشان کرد: به لحاظ حقوقی وزارت امور خارجه باید در این خصوص اظهارنظر کند اما ظاهرا نقض برجام نیست.

 

 

کد خبر : ۳۵۷۴۳۷