خبرگزاری کار ایران

در دیدار سنایی با اوماخانوف؛

ایران و روسیه بر توسعه همکاری های پارلمانی تاکید کردند

'مهدی سنایی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و 'الیاس اوماخانوف' معاون شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنای روسیه) روز دوشنبه در مورد همکاری های دو کشور به ویژه در امور پارلمانی گفت و گو و بر گسترش آن تاکید کردند.

 به گزارش ایلنا، بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد: اوماخانوف در دیدار با سنایی با اشاره به گسترش همه جانبه روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، خواستار تعمیق هرچه بیشتر همکاری های پارلمانی بین دو کشور شد و برنامه ریزی برای افزایش رایزنی های رئیس و نمایندگان شورای فدراسیون با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را مثبت ارزیابی کرد.

معاون شورای فدراسیون روسیه، همکاری های مناطق و استان های مختلف ایران و روسیه را با اهمیت و در راستای گسترش و تعمیق روابط دو کشور توصیف و از افزایش ارتباط بین روسای مناطق و استان های روسیه و ایران طی دو سال گذشته اظهار خرسندی و رضایتمندی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز با برشمردن مهمترین دستاوردهای سیاسی و اقتصادی روابط دو کشور و با تاکید بر تحرک جدی در همه سطوح روابط، ابراز امیدواری کرد با تداوم حمایت مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، مناسبات دوجانبه بیش از گذشته توسعه یابد.

سفیر کشورمان، همکاری های منطقه ای ایران و روسیه را از جنبه های مهم روابط دو کشور ارزیابی کرد که با هدف کمک به حفظ و تقویت صلح و ثبات منطقه ای صورت می گیرد و وارد مرحله نوینی شده است.

وی روند تحولات منطقه ای و جهانی را پرشتاب و نقش ایران و روسیه را در این فرایند، با اهمیت و تاثیرگذار خواند.

شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه است و 170 نماینده دارد و از هر جمهوری و استان روسیه (85 منطقه) دو نماینده در این مجلس حضور دارند.

 

کد خبر : ۳۵۷۴۵۸