خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی:

امام در هر فراز و فرود، میزان را، رأی ملت معرفی می‌کردند

یادگار گرامی امام با تأکید بر جایگاه رأی مردم در نگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: فراموش نکنیم که همین، راهى است که امام براى امروز و فرداى ما معین کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در آستانه 12 فرودین روز جمهوری اسلامی با انتشار عکسی از خود در کنار امام راحل که مربوط به دوران بستری بودن ایشان در بیمارستان قلب شهید رجایی در زمستان 1358 است، نوشت:

«دوازدهم فروردین هر سال یادآور یکى از روزهاى بزرگ در تاریخ ایران است. اولین رفراندوم مردمى که در آن اکثریت قاطع مردم رأى به تغییر نظام سیاسى دادند و نوع حکومت جدید را تعیین کردند. روح امام عزیزمان شاد که در هر فراز و فرود مردم را ولى نعمت مسئولین مى‌دانستند و در همه صحنه‌هاى انقلاب، میزان را رأى مردم معرفى مى‌کردند. فراموش نکنیم که در آن روزها چه شرایطى بر کشور حکم‌فرما بوده و امام در شرایطى به همه‌پرسى فرمان مى‌دهند که در انقلاب‌هاى مشابه تا سال‌ها، احساسات انقلابى و مشروعیت ناشى از انقلاب، حکومت‌ها را از هر نوع مراجعه به آراى عمومى بى‌نیاز مى ساخته است. باز هم فراموش نکنیم که همین، راهى است که امام براى امروز و فرداى ما معین کرده است».

کد خبر : ۳۵۷۷۹۱