خبرگزاری کار ایران

روز گذشته؛

سفیر ایران استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور سنگال کرد

سفیر ایران در سنگال استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور این کشور کرد.

به گزارش ایلنا، در آغازین روزهای شروع سال نو 1395 و در یوم‌الله 12 فروردین مقارن با فرارسیدن سالروز استقلال سنگال، عین‌الله قشقاوی سفیر جدید کشورمان در سنگال، استوارنامه خود را تسلیم مکی سال رئیس جمهوری سنگال کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهور کشورمان و همچنین پیام تبریک سالروز استقلال سنگال به رئیس‌جمهور این کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بسط و توسعه همه‌جانبه روابط با کشور دوست و مسلمان سنگال را اعلام کرد.

سفیر کشورمان در این ملاقات، دعوتنامه حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان خطاب به مکی سال برای دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران را تسلیم وی کرد.

مکی سال با تاکید بر اهمیت جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های موجود در آن، اراده خود و دولت سنگال را در گسترش همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها ابراز داشت.

وی ضمن درخواست حمایت ایران از برنامه‌های اقتصادی در کشورش اظهار امیدواری کرد تا در فرصتی مناسب از جمهوری اسلامی ایران دیدن کند.

کشور مسلمان سنگال با 14 میلیون جمعیت در غرب آفریقا، عضو اتحادیه آفریقا و دیگر سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سازمان همکاری‌های اسلامی و نیز رئیس دوره‌ای سازمان منطقه‌ای اکواس بوده و عضو غیر دایم شورای امنیت است که مردم آن از دوستداران جمهوری اسلامی ایران هستند.

حضور موثر و فعال شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی در سنگال نظیر شرکت ایران خودرو (سنیران اتو)، شیرین عسل، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی و دانشگاه شهید بهشتی که هر یک دارای نمایندگی‌هایی در داکار هستند حاکی از اهمیتی است که دولتین جمهوری اسلامی ایران و سنگال برای همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فیمابین قائل هستند.

کد خبر : ۳۵۷۹۶۴