خبرگزاری کار ایران

در دیدار با رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی مطرح شد:

تاکید سفیر ایران در سارایوو بر گسترش همکاری‌های اقتصادی با بوسنی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو در نشستی با رئیس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین با اشاره به اجرایی شدن برجام بر وجود فضای مناسب برای گسترش همکاری بین ایران و بوسنی و هرزگوین در زمینه‌های مختلف به خصوص گردشگری و اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسین رجبی روز جمعه در ملاقات با حسین افندی کاوازوویچ به روابط خوب دو کشور ایران و بوسنی و هرزگوین اشاره کرد و گفت: برگزاری کمسیون مشترک اقتصادی در تهران، سفر ایگور سرناداک، وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین به تهران و همچنین شروع همکاری‌های گردشگری در آینده نزدیک از اقداماتی است که در چند ماه گذشته صورت گرفته است.

سفیر کشورمان در سارایوو همچنین با توجه به امکانات گسترده دو کشور اشاره کرد: ایران و بوسنی و هرزگوین می‌توانند علاوه بر همکاری‌های گردشگری در دیگر زمینه‌ها مانند؛ همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی به طور گسترده‌ای همکاری داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و دولت بوسنی و هرزگوین بوده و از یکپارچگی و وحدت این کشور حمایت می‌کند.

رئیس العلماء جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین نیز در این نشست از دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به خاطر کمک‌های انجام شده به بوسنی و هرزگوین قدردانی و بر اهمیت ادامه حمایت ایران از جامعه اسلامی این کشور تاکید کرد.

حسین افندی کاوازوویچ همچنین در ادامه این دیدار گفت: با توجه به ائتلاف اخیر بین احزاب سیاسی بوشنیاک‌ها وحدت سیاسی و معنوی خوبی بوجود آمده است و امیدواریم که جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته به حمایت خود از این وحدت ادامه دهد.

وی همچنین از تبادل هیات‌های سیاسی و اقتصادی بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت که امیدوار است دولت بوسنی و هرزگوین به زودی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کند.

کد خبر : ۳۵۷۹۶۷