خبرگزاری کار ایران

با استقبال امیر صالحی؛

ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم دریایی نداجا پهلو گرفت

ناو گروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش پس از پایان ماموریت 75 روزه خود در آب‌های بین‌المللی صبح امروز در منطقه یکم نداجا (بندرعباس) با استقبال رسمی فرمانده کل ارتش پهلو گرفت.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار دوم بابک عبداللهی فرمانده ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش در این مراسم گفت: این ناوگروه در مدت ماموریت خود شناسایی ۱۴ مورد یگان شناور و پروازی نظامی، رهگیری ۲۸۲ فروند واحد شناور نظامی و غیرنظامی عبوری از خلیج عدن و مانیتورینگ راداری ۲۳۵ فروند کشتی تجاری و نفتکش در آب‌های بین المللی را با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته رزمی و با دقت بالا انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به هفت هزار و 600 مایل دریایی طی شده توسط این ناوگروه، افزود: این ناوگروه که دارای بیش از 300 نفر نیرو بود از ناوشکن رزمی جمهوری اسلامی «شهید نقدی» و ناوهای پشتیبانی بوشهر و لاوان تشکیل شده بود.

فرمانده ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: حضور در دریاهای آزاد علاوه بر اینکه نشانه اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران است، این پیام را نیز دارد که برای برقراری امنیت نیازی به حضور نظامی کشورهای دیگر نیست.

دریادار عبداللهی در پایان خاطرنشان کرد: فرماندهان و کارکنان ناوگروه سی و هشتم نداجا همچنین در مدت یاد شده از بندر دارالسلام تانزانیا و بنادر صلاله و مسقط پادشاهی عمان بازدید کرده و در طی ماموریت خود دو هزار و 496 ساعت آموزش عملی به دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) نوشهر که همراه ناوگروه اعزام شده بودند؛ ارائه کردند.

کد خبر : ۳۵۸۰۰۳