خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

دست‌اندرکاران انتخابات بر ضرورت اصلاح قانون اذعان داشتند/ اکثر قریب به اتفاق بازیگران انتخابات به ما اعتماد کردند

وزیر کشور با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سطوح منطقه‌ای، ایجاد تحول در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء‌ روند تکریم ارباب رجوع در مناطق مختلف را سه اولویت مهم وزارت کشور در سال 95 عنوان کرد.

به گزارش ایلنا،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار نوروزی با مجموعه کارکنان وزارت کشور، ضمن تبریک سال نو، میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها،‌ روز زن و 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد مجموعه تلاش‌های کشور، مقدمه‌ای در جهتِ تحقق عدل و داد در گیتی در زیر پرچم امام عصر مهدی موعود (عج) باشد.

وزیر کشور سال 94 را سالی سرشار از الطاف و محبت ها و عنایت های خداوند متعال دانست و ضمن اشاره به اتفاقات سال گذشته در سطوح داخلی و خارجی اظهار کرد: در سطح بین المللی با استقامت مردم، هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری "مدظله العالی" و تدابیر ریاست محترم جمهوری، شرّ بزرگ تهدید‌ها و بخش عمده‌ای از تحریم‌ها از کشور و ملت دفع شد و ضمن گشایش نسبی در تعاملات بین المللی، افق های روشنی پیش روی کشور گشوده شد.

وی، اقدام های عملی در اجرای توافق هسته‌ای را بسیار مهم دانست و گفت: در اجرا هم با همت مردم عزیز ما و تدابیر رئیس محترم جمهور و حمایتهای مقام معظم رهبری باید به همه حقوقمان برسیم؛ ولو اینکه مخالفت‌ها و کار شکنی‌هایی از جانب مخالفین ما چه در حوزه منطقه‌ای،‌ چه در حوزه بین المللی در حال انجام است و این ها کاملا قابل پیش بینی بوده است.

رحمانی فضلی افزود: به هر حال ما همانگونه که در مقدمه کار و حصول توافق با مقاومت‌های بسیار زیاد و کارشکنی های فراوان مواجه بودیم،‌ در اجرا هم یقیناً با چنین مسائلی مواجه خواهیم بود، اما آنچه که می‌تواند ما را در مرحله اجرا هم به موفقیت برساند، وحدت و انسجام ملی،‌ حمایت‌ها و هدایت های رهبری و تدابیر و اقدامات دولت بخصوص شخص دکتر روحانی است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث نفت و قیمت آن که تاثیر مستقیمی در اوضاع اقتصادی کشورهای منطقه داشته است، مشکلات برخی کشورهای نفتی و افزایش تورم‌های شدید در آنها و رشد یک و نیم درصدی اقتصاد ایران و کاهش نرخ تورم به 12 درصد در همین دوره را نشانه موفقیت روند اداره کشور و مدیون همدلی و همزبانی میان ملت و دولت دانست.

وزیر کشور با اشاره به اربعین حسینی به عنوان یکی دیگر از صحنه‌های تلاش کارکنان صف و ستاد وزارت کشور گفت: در اربعین سال گذشته، علی رغم فرصت غیر کافی برای برنامه ریزی جامع در این خصوص،‌ توانستیم حدود 2 میلیون زائر را پشتیبانی و حمایت کنیم و امنیت آنها را برقرار کنیم تا مراسم را پشت سر بگذارند، بدون اینکه اتفاق امنیتی یا حادثه مهم دیگری رخ دهد که حقیقتاً ‌کار مهمی بود و به نوعی یک مانور مدیریت بحران در کشور بود و نشان داد قدرت مواجهه مدبرانه و همراه با نتایج قابل قبول در کشور برای چنین شرایطی وجود دارد.

وزیر کشور برگزاری همزمان دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را مهمترین رویداد سیاست داخلی در سال گذشته و عرصه فعالیت جدی کارکنان صف و ستاد وزارت کشور برشمرد و اظهار کرد: علیرغم همه دشورای ها و فراز و فرودهای واقع در تعامل ها،‌ اکثر قریب به اتفاق بازیگران انتخابات به ما اعتماد کردند و پیگیری ها را به ما محول کردند، و این پیگیری ها با تأکید بر حقوق اساسی ملت و در عین حال با اجرای مرّ قانون دنبال شد و بحمد ا... شاهد نشاط و جنب و جوش انتخاباتی قابل قبول در کمال آرامش بودیم.

وزیر کشور ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در قانون انتخابات افزود: در این انتخابات،‌در هر مرحله، ایرادات موجود در مقررات مرتبط را احصاء و برای همه مراجع دست اندرکار ارسال می کردیم و در نتیجه همه به ضرورت اصلاح قانون انتخابات اذعان کردند که این به نوبه خود دستاوردی بزرگ محسوب می شود.

رحمانی فضلی افزود: خدا را شاکریم که شاهد انتخاباتی قانونی، سالم و بی حاشیه بودیم و مردم را با آرامش برای استقبال سال نو همراهی کردیم.

وزیر کشور به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: 10 اردیبهشت ماه،‌ مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد و برنامه ریزی های کامل و تدابیر لازم در این جهت اندیشیده شده و امیدواریم با صحت و سلامت این مرحله را پشت سر بگذاریم.

وزیر کشور با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اولویت نخست وزارت کشور در سال 95 را اقتصاد مقاومتی دانست و رویکردهای وزارت کشور در این عرصه را تشریح کرد.

رحمانی فضلی تحول در رسیدگی به آسیب های اجتماعی را اولویت بعدی وزارت کشور دانست و کلیات تمهیدات پیش بینی شده در این مسیر را بر شمرد.

وزیر کشور همچنین روند پیگیری فاجعه منا و اقدمات وزارت کشور در این عرصه را به عنوان یکی از دیگر از صحنه های تلاش وزارت کشور در سال 94 مرور کرد.

کد خبر : ۳۵۸۲۰۱