خبرگزاری کار ایران

شوشتری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

«تعامل موثر» بهترین گزینه برای ارتباط دولت با مجلس دهم

نماینده منتخب مردم قوچان در انتخابات مجلس دهم گفت: معنای گزینه «تعامل موثر» این است که هر کدام از قوای مجریه و مقننه بنابر قانون اساسی، صاحب اختیارهای قانونی مجزایی هستند و مسئولیت‌هایی را برعهده دارند.

هادی شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، در تشریح رابطه مجلس دهم و دولت گفت: قطع‌نظر از این‌که خاستگاه سیاسی دولت و مجلس چیست، برداشت من از قانون اساسی این است که درخصوص مناسبات پارلمان و دولت مطرح کرد.

نماینده منتخب مردم قوچان در انتخابات مجلس دهم ادامه داد: گزینه‌های موجود درخصوص رابطه دولت‌ها و پارلمان‌ها، گزینه «انطباق»، «تقابل» و «تعامل موثر» است که همواره بهترین گزینه، همان مسئله «تعامل موثر» خواهد بود.

نماینده مردم قوچان در مجلس نهم با تاکید بر این‌که دستیابی به «تعامل موثر» میان دولت و مجلس، دشواری‌های بسیاری دارد، اظهار کرد: معنای گزینه «تعامل موثر» این است که هر کدام از قوای مجریه و مقننه بنابر قانون اساسی، صاحب اختیارهای قانونی مجزایی هستند و مسئولیت‌هایی را برعهده دارند و با این رویکرد، تفاوتی نمی‌کند که خاستگاه سیاسی و فکری مجلس یا دولت چه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس هم تصریح کرد: بر این اساس، در راستای «تعامل موثر» باید بر اساس آن‌چه در قانون اساسی به عنوان یک سند بالادستی در تنظیم مناسبات قوه مقننه و مجریه تعیین شده، عمل شود.

شوشتری در پایان تصریح کرد: بنابر این مستفاد از اصول 177گانه قانون اساسی، «تعامل موثر» فی‌مابین قوه مجریه و مقننه بهترین گزینه در راستای ارتباط میان این دو نهاد خواهد بود.

کد خبر : ۳۵۸۳۰۴