خبرگزاری کار ایران

ناصر سراج:

کارکنان سازمان بازرسی شعار سال را سرلوحه فعالیت‌ خود قرار دهند

رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: ان‌شاءالله همکاران سازمان بازرسی کل کشور شعار سال را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و بتوانند در پایان سال کارنامه خوبی در این خصوص ارائه کنند.

به گزارش ایلنا، ناصر سراج در دیدار نوروزی با مدیران بازرسان و کارمندان سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به‌ کندی روند امور در ماه آغازین سال گفت: با توجه به شعار سال که اقدام و عمل است، انتظار داریم هرچه سریع‌تر اجرای برنامه‌ها و امور در دستور کار قرار گیرد و فرصت صرف اموری همچون دید و بازدید نوروزی هدر نرود. سازمان بازرسی کل کشور دارای وظیفه خطیر نظارت است و از این جهت باید برای سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها الگوی عملی باشیم که ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد.

او با اشاره به‌عنوان سال گذشته یعنی «سال همدلی و هم‌زبانی دولت و مردم» گفت: یک نمونه عینی از همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت را در رابطه با انتخابات شاهد بودیم و ملاحظه کردیم بیش از 62 درصد از مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند که یک پیروزی بزرگ برای حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

سراج با اشاره به تغییر نحوه برنامه‌ریزی برای سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در سال‌های گذشته، معاونت برنامه‌ریزی سازمان در استان‌ها و مرکز، نظرات بازرسان را اخذ و بر اساس این نظرات برنامه سازمان تدوین، ابلاغ و اجرایی می‌شد، اما امسال نحوه برنامه‌ریزی تغییر کرده و اطلاعات لازم از استان‌ها و مرکز از سوی معاونت برنامه‌ریزی جمع آوری و معاونت برنامه‌ها را تعیین کرد. امیدواریم این برنامه‌ها به‌صورت کامل اجرایی شود تا در پایان سال سربلند بوده و ادعا کنیم سازمانی هستیم که فرمایش‌های مقام معظم رهبری را به‌صورت کامل اجرایی کرده‌ایم.

او به فعالیت‌ها و دستاوردهای سازمان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته در رابطه با فرامین 24 بندی مقام معظم رهبری گزارش‌های خوبی از سوی سازمان تهیه شد. همان طور که مستحضرید سازمان بازرسی باید بر اجرای برنامه دولت، نظارت کند که این اقدام انجام و در قالب کتابچه‌ای جمع آوری شد که در جلسه‌ای با حضور آقای نوبخت رئیس دوره‌ای شورای دستگاه‌های نظارتی رونمایی و مورد تأیید وی قرار گرفت. عملکرد دولت در این زمینه متفاوت بود، پیشرفت دولت در برخی بند‌ها تا 30 تا 40 درصد نیز بود. بر این اعتقادم که سازمان باید در جاهایی که مشمول بندهای فرامین مقام معظم رهبری است دولت را وادار به برنامه‌ریزی کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: انتظاری که از همکاران سازمان دارم، رعایت نظم و انضباط اداری و اجرای برنامه‌ها با انگیزه و تعهد است. سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت سنگینی در قبال مردم دارد و از این طریق باید بکوشیم در برابر مطالبات مردم مسئول و پاسخگو باشیم. همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال اشاره داشتند، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد تا کشور از حالت فعلی خارج شود. ایشان اشاره داشتند که متأسفانه امروز بیش از 60 درصد تولید کشور تعطیل است که معضلاتی مانند بیکاری، تورم، رکود و. . . را ایجاد کرده است. در این حوزه سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در بخش وزارت صنعت و معدن و وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی اقدامات مؤثری انجام دهد تا تولید را فعال کرد. یک نمونه از فعال کردن تولید، جلوگیری از قاچاق در کشور است.

کد خبر : ۳۵۸۴۳۷