خبرگزاری کار ایران

صالحی در دیدار مدیران وزارت خارجه:

دستاورد مذاکرات شاهکاری ارزشمند بود/ غرب سستی کند، واکنش نشان می‌دهیم

جمعی از مسئولان و مدیران وزارت امور خارجه با رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی در این دیدار در سخنانی کوتاه تحلیلی از مسائل مربوط به برجام و اوضاع سیاسی کشور ارائه کرد.

معاون رییس‌جمهور در این دیدار که عصر روز دوشنبه برگزار شد با بیان اینکه سال 95 در بعد اقتصادی سال خوبی خواهد بود، حضور مسئولان و مدیران وزارت امور خارجه در سازمان انرژی اتمی ایران را نشانه همدلی، همزبانی و همراهی دو دستگاه دانسته و دستاورد کار مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را شاهکاری ارزشمند خواند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: جناب دکتر روحانی به درستی در رابطه با برجام حساس است و تلاش زیادی کردند تا برجام به سرانجام برسد.

صالحی افزود: در برجام و مذاکرات هسته‌ای ممکن است نکاتی باشد که مورد ایراد قرار بگیرد. از نظر حقوقی هم ممکن است نکته‌ای موجب سوءاستفاده طرف مقابل بشود، اما در عین حال انسجامی که در برجام است آن‌قدر قوی است که طرف به خودش اجازه نخواهد داد مشکلی ایجاد شود.

معاون رییس جمهور با تاکید بر پیگیری طرف مقابل به منظور ادامه اجرای صحیح برجام، ادامه داد: قاطعانه عرض می‌کنم مطابق نظر مقام معظم رهبری به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که اگر طرف در انجام وظایف خود سستی کند، عکس‌العمل مناسبی نشان خواهیم داد.

صالحی تصریح کرد: با اینکه آنها مقداری بدقلقی کرده‌اند اما کارها خوب پیش می‌رود و الحمدلله شرایط مناسب است.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: انتقادهای از طرف دوستان دلواپس هم در جای خود خوب است به شرطی که موجب اختلاف‌های درونی نشود و مجموعاً به سمت منافع ملی حرکت کنیم. عده‌ای در انتقادهای خود فقط نگاه سیاسی دارند و هرکاری کنیم قانع نمی‌شوند. عده‌ای دیگر هم از روی ناآگاهی نظر می‌دهند که با استدلال صحیح و اطلاع کافی مجاب خواهند شد. اطلاع‌رسانی کافی در خصوص موضوع‌های برجام از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران و رسانه‌های جمعی موجب آگاهی بیشتر و برداشت صحیح از دستاوردهای فرزندان غیور این ملت خواهد شد.

در این دیدار که سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل، مجید تخت‌روانچی معاون آمریکا اروپا، حسن قشقاوی معاون مجلس‏، کنسولی و امور ایرانیان، حسین جابری انصای سخنگو، هادی سلیمان‌پور رییس مرکز آموزش و پژوهش، شمسیان، قائم مقام معاون اداری مالی وزارت امور خارجه و تعداد زیادی از مدیران کل این دستگاه حضور داشتند، برخی از مسئولان وزارت امور خارجه از جمله قشقاوی نیز سخنانی ایراد کردند و ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند صالحی در خلال مذاکرات، برخی مسائل روز کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

کد خبر : ۳۵۹۲۶۲